Skip to main content

hoi allemaal. ik ben een meisje van 14 en ik heb een probleempje.

zoals iedereen wel weet heb je in je buik spieren. en als je lacht trekken die spieren samen. daarmee drukken ze ook op organen waaronder je blaas.

ik heb dan heel vaak dat ik in mijn broek plas van het lachen. ik weet dat iedereen dat wel heeft maar bij mij gebeurt het echt vaak. ik schiet steeds vaker echt in de lach en dan moet ik vaak echt nodig naar de wc. helaas is het dan ook vaak te laat waardoor ik in mijn broek plas.

ik schaam me er echt voor omdat ik dan vaak nog de rest van de dag loop met een natte broek omdat ik geen schone aan durf te doen en dat er dan vragen komen.

heeft iemand tips van hoe ik meer controle erover kan hebben?

Hoihoi!

Ik heb dit soms ook, en dan ook met hoesten en niezen. Dat komt doordat mijn bekkenbodem-spieren een beetje zijn verzwakt. Je kan af en toe proberen je bekkenbodem-spieren (gebruik je om urine op te houden)  aan te spannen. Dit doe je dan 10 seconden. Ik doe het nog niet zolang, dus ik weet niet of het helpt! Maar het is de moeite waard.

Liefs, Anoniema🌹

 


Bedankt voor je tip.

Ergens klinkt het wel logisch maar ik zou ook denken dat bij het lachen alle spieren juist zijn aangespannen.

Maar ik ga het zeker proberen.


Reageer