Vraag

brede puist

  • 10 April 2021
  • 5 reacties
  • 86 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Ik kneep laast een puist uit in plaats dat hij keiner werd werd hij breder het is van een vulkaantje naar een eiland gegaan wat kan ik er aan doen? En wat os de oorzaak?

Groeten good things


5 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hey,

Dat is inderdaad echt lastig!

oorzaak: Een puist wordt veroorzaakt door een te hoge talgproductie tijdens bijvoorbeeld hormonale veranderingen zoals de puberteit. Als er te veel talg wordt geproduceerd, raakt een talgklier verstopt waardoor een mee-eter met een zwart of wit puntje wordt gevormd. 

wat kan je er aan doen: Een simpel trucje is om tandpasta op de puist te smeren. De tandpasta zorgt ervoor dat je puist zal uitdrogen.   

Zinkzalf is ook een goed middel om van die vervelende puist af geraken. Zinkzalf zorgt ervoor dat je poriën kleiner worden en je huid gladder wordt. Test eerst met een beetje zalf op je hand en kijk hoe je huid reageert, want niet iedereen kan er even goed tegen.   

Het is belangrijk om je huid steeds goed te wassen, anders blijven de dode huidcellen en bacteriën op je huid zitten. Was je gezicht daarom 's morgens en 's avonds met een reinigingslotion.   

Een ander trucje is om een warm washandje te gebruiken. Druk met een warm washandje tegen je puist aan (niet té warm natuurlijk!) totdat het is afgekoeld. Wrijf dan zachtjes met dat washandje over de puist. De puist zal waarschijnlijk niet helemaal weg zijn, maar er zal al geen wit kopje meer opstaan. 
 

hopelijk heb je hier wat aan!

 

suc6!

 

grts Lisa

 

Badge

Hou hem goed in de gaten het mag niet zijn dat die groter word. Het kan namelijk ook een cyste zijn. (Kan uit zichzelf weg gaan maar soms moet je ervoor naar de huisarts) zoek het effen op op interney

Badge

Hi,

Als je last hebt van een puist of acne is het het best om er niet aan te zitten, anders word het veel erger. Puisten ontstaan door een overtollige productie van “seabum” in de poriën, en andere troep die zich gedurende de dag ophopen op je gezicht. Daarom is het belangrijk om je gezicht regelmatig te wassen, met een (milde) cleanser. Als een cleanser te sterk is, en veel irriterende producten bevat (zoals parfum) zal het je huid heel erg uitdrogen en irriteren. Een goed ingrediënt tegen acne of puisten is Salicylic acid, dit is een “chemische” exfoliant. Het zorgt ervoor dat de poriën vanaf binnenuit schoon worden gemaakt, en werkt tegen dode huidcellen. Je hoeft dit niet elke dag te gebruiken, eens elke 2- 3 dagen, als je merkt dat het moet. Er zijn nog meer ingrediënten die exfolieren, zoals lactic acid en glycolic acid, maar voor puisten werkt salicylic acid erg goed. Eigenlijk doet een chemische exfoliant bijna hetzelfde als bijvoorbeeld een scrub (physical exfoliant). Een scrub is vaak veel te beschadigend, en bij overtollig gebruik kan het voor problemen en beschadiging zorgen. Je kan ook kiezen om een cleanser te nemen met salicylic acid, dat betekent dat deze zowel cleansed als exfolieerd. (The inkey list heeft een salicylic acid cleanser) Een goed ingrediënt tegen puisten (acne scars) en irritatie is Niacinamide, een van de beste ingrediënten die er is.  De Ordinary heeft een niacinamide serum (10% niacinamide 1% zink),  niet te duur en werkt goed! Als je last hebt van droge huid is squalane olie een goed ingrediënt. Zorg ervoor dat als je cleansed en exfolieerd etc, je ook iets van een moisturizer gebruikt, omdat je door de cleanser etc dat nodig hebt, tegen uitdroging. Je hoeft uiteraard geen complete routine te gebruiken, hoewel dit wel goed werkt samen. Een niacinamide serum of een product met bijvoorbeeld salicylic acid zou al een grote stap zijn (zorg er wel voor dat een product niet teveel onnodige ingrediënten bevat, zoals sodium Laureth sulphate en parfum/ fragrance, deze irriteren) :) 

 

oh god sorry voor deze lap text. 

Reputatie 6
Badge +12

Het is denk ik niet heel slim om hem uit te knijpen

Badge +1

ik zal het 5 dagen (ong) zitten en dan poberen uit te knijpen, anders een klein naaldje erin steken, ik heb ze zelf op mijn voorhoofd vooral (stress dus) dit is iets wat met ong 1,5 week weg is

Reageer