Vraag

Bot breken

  • 23 April 2023
  • 11 reacties
  • 233 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hallo mensjes, ik ben een mensje van 14 jaar en ik wil me hele leven al iets breken. Ik weet niet wat het is maar ik hou gwn van pijn. Ik vind pijn hebben juist leuk enzo. Ik heb al heel vaak geprobeerd om expres me botten te breken maar nooit met succes. Ik heb dus tegen mijzelf gezegt van: oke deze meivakantie ga jij zorgen dat je iets gaat breken ofzo. Dus nu zit ik dus te kijken hoe ik het snelste iets kan breken…. Maar dat is nog niet zo makkelijk als je het bewust wil doen. Heeft iemand misschien tips ofzo of andere ervaringen??

alv bedankt!

ROBI


11 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Doe maar niet

Reputatie 3
Badge +3

Hey

 

Ik zou aanraden om een psycholoog raad te plegen. Deze persoon kan je denk het beste helpen, en ik zou ook over dit onderwerp met je ouders over praten.

Maar als je iets breekt kan dit vergaande gevolgen hebben, dus het is het beste als je het niet doet.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Robi12,

 

ik ben het eens met  wat hierboven geschreven is.

Niet doen.

 

Ik heb al van alles gebroken met skaten (dit is geen tip voor jou) en fietsen, uit een boom vallen en een auto ongeluk. Ik zou zorgen dat je niks breekt, want het doet echt pijn en soms ook nog dat je er later nog last van hebt of dat het niet mooi aan elkaar groeit. Het is sws onhandig omdat je overal bij geholpen moet worden als je bijvoorbeeld je arm of pols breekt, dus niet doen.

 

Ga toneelspelen ofzo, want daar wensen ze elkaar 'break a leg’, maar dan bedoelen ze dat ze elkaar succes wensen en niet dat die ander zijn botten breekt. Dat is een stuk veiliger en misschien een leuke afleiding.

 

Gr. MIckeyMouse

@MickeyMouse 

 

Badge

Doe  het niet 

Persoonlijk vind ik het nogal raar dat je opzettelijk iets zou willen breken? Kan je vertellen dat dit echt geen pretje is, heb 2 jaar geleden op 2 plekken mijn been gebroken na een aanrijding en nog steeds merk ik dit.

Wat @Vraagverdiendeenantwoord als tip geeft vind ik wel een goeie, ga eens praten met iemand!

Reputatie 4
Badge +2

apart. ga naar een psycholoog, ik denk dat je eerder aandacht wil dan oprecht een bot breken. doe het gewoon niet, je kan er je leven lang nog problemen van hebben

Reputatie 4
Badge +3

Oke ik weet dat iedereen zegt van “dat wil je niet” “dat doet echt heel veel pijn” “dat blijft gevolgen hebben” “ga naar een psycholoog” enzo mr dat helpt me nog steeds niet 

We mogen geen tips geven voor schadelijke activiteiten.

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Robi12

tja… wat moeten we nou met zo’n vraag?😅

we mogen je op het forum niet helpen met dit soort vragen… en dat is maar goed ook ;)…

 

ik zou niet gaan ‘proberen’ iets te breken… het is geen fijn gevoel…

en dan? Dan zit je de komende weken in het gips… terwijl het eindelijk zomer wordt,

lekker naar buiten, en zwemmen… dan wil je toch niet in het gips zitten?

 

 

dus… hou je botten lekker heel, en ga iets zinvollers doen, dan expres je botten breken… 

 

groetjes, 

Mij_Niet_Gezien 

Oke ik weet dat iedereen zegt van “dat wil je niet” “dat doet echt heel veel pijn” “dat blijft gevolgen hebben” “ga naar een psycholoog” enzo mr dat helpt me nog steeds niet 

Als dit niet helpt moet je het hier ook niet vragen, want we mogen niet eens tips geven, al zouden we dat wel willen mag het nog niet. 

Maar ik denk dat je zelf ook wel weet dat het niet echt okee klinkt wat je wilt...

Hey,

Expres iets willen breken vind ik nogal raar. Je kan soms ook de rest van je leven er last van hebben, lijkt me niet wat je wilt. Zoals @TikTak  al zegt, denk ik dat je zelf wel weet dat dit niet als een goed idee klinkt.

 

Adios!

Reageer