borstkanker

  • 8 March 2019
  • 3 reacties
  • 115 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik heb dus deze avond van een van mijn beste vriendinnen te horen gekregen dat ze borstkanker heeft. en ze is pas 15 jaar. ik ben nu al ongeveer 3 uur gwn in shock van tot het echt zo is. ik wil t niet geloven. het doet me daarom enorm veel pijn en slaap zelf slechter dan zijzelf

weet iemand hoe ik hiermee om kan gaan? want ze betekent echt ontzettend veel voor me.

3 reacties

Hoi

Je hebt zwaar nieuws te verwerken gekregen, en zit hier erg mee. Het is normaal om van de slag te zijn. Daarbij reageert de één heviger dan de ander.

Heb je hier met je vriendin over gesproken? Borstkanker komt minder vaak voor op jonge leeftijd, maar het gebeurt. Weet je wat er je vriendin te wachten staat?

Het lijkt me niet fijn om hier alleen mee te blijven zitten. Kan je terecht bij je omgeving? Een huisgenoot bijvoorbeeld, of een familielid? Je zou ook met een leraar kunnen praten. Voor een anoniem gesprek kan je terecht bij de KinderTelefoon.

Groetjes
Kenshin
ik heb hier al met mijn vriendin over gesproken. ze vertelde me ook tot ik de enigste ben die dit weet op haar ouders en zusje na. ze zei tot ik t gewoon stil moest houden, maar ik zou t wel tegen mijn ouders en mentor mogen zeggen. ze weet wat haar te wachten staan, volgende week krijgt ze haar eerst chemotherapie.
het shockte me gewoon het meeste tot t inderdaad op zo een jonge leeftijd is, maar ze heeft dat geerf van haar moeder.

nog bedankt voor je reactie Kenshin
Heb je dit al met je ouders of mentor besproken? Het lijkt me fijn om dit met iemand te kunnen delen. Als je vriendin zich niet te ziek voelt, zou je haar, eventueel samen met je ouders, kunnen bezoeken.

Ik wens je vriendin een goed herstel toe. Moet ze voor de behandeling in het ziekenhuis blijven?

Gr. Kenshin

Reageer