Skip to main content

Heyyy,

Ik ben 12 jaar.

In mijn vorige topics kunnen je lezen dat ik geen borsten wil.

Ik heb net, ik weet niet hoe ik erop kwam, ik had een topje omgekeerd omgedaan, met de rand precies op een tepel en daar weer gewoon en topje overheen. Dit zag er best goed uit. Ik vond dit echt gewoon fijn om te zien. Eigenlijk wil ik dit voortaan ook naar school aan doen.

Het doet geen pijn, maar ik krijg het wel heel warm opeens en hij verschuift steeds waardoor het geen nut meer heeft.

Heeft iemand andere tips om het mee te doen?

En is het wel verstandig op deze manier?

ik gang trouwens niks kopen want m'n ouders weten van niks.

Het doet geen pijn

(...) een binder zou echt een handig iets zijn maarja dat moet je toch echt gaan kopen.

tekst aangepast door De Kindertelefoon n.a.v. Forumregel 9 (mogelijk schadelijke tip).

Heyy

Ik heb zelf geen verstand van hoe je je borsten goed kan verbergen. Ik heb even op internet gekeken en vond dit linkje. Ik weet niet hoe goed deze tips zijn, maar wie weet heb je er iets aan.

Groetjes van mij.

Hey, alle meiden krijgen nou eenmaal borsten. Je zult hiermee moeten leven en zult ze dus niet voor altijd kunnen gaan bedekken (ja zou wel kunnen, maar is niet prettig). Hou gewoon een beetje van je eigen lichaam en laat ze lekker groeien. Als je later ook geen borsten meer wilt, kan je ze ook laten weglaten maar dit zou ik niet doen. Maar voor nu zou ik er dus niet te veel mee bezig zijn en het lekker zo laten als hoe het is.

Hi, borsten krijgen is normaal de ene heeft het eerder dan de ander mijn vriendin had dit ook en wat zij deed is een bikini zonder vulling aan doen of een iets strakkere sportbh deze kunnen het wat platter maken! Uiteindelijk zal het wel pijn gaan doen en dan zou ik als ik jou was ermee stoppen want dat is niet goed voor de groei zeg maar 

kusjes

Hoi,

Wat goed dat jullie meedenken! Het is wel belangrijk dat je je borsten op een veilige manier verbergt. 
Dat betekent dat je een geschikte, goed passende binder of een sport bh kunt gebruiken. Ook moet je de binder of sport bh niet de hele dag dragen.

Op de link die @NaamNietBekend plaatste, zie je hiervoor verschillende mogelijkheden.

Het idee om verband te gebruiken, is niet veilig. Verband beweegt onvoldoende mee, elastisch verband trekt zich zelfs steeds strakker. Dit kan schadelijk zijn voor jouw gezondheid en voor je lichamelijke ontwikkeling.

groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Reageer