Vraag

Borsten irriteren mij

  • 12 October 2020
  • 6 reacties
  • 394 Bekeken

Badge

Hey, Fanta hier.

Ik heb even een vraagje: Ik ben een meisje maar als ik onder de douche sta en oven mijn borstkas heen ga,zitten mijn borsten in de weg.en het irriteert me best wel. Niet alleen bij het douchen maar ook gewoon in het dagelijks leven,Maar ik durf dus geen Binder te vragen( Chest binder) wat moet ik doen hoe vertel ik het mn ouders?


6 reacties

Vindt je je borsten gewoon vervelend of wil je helemaal geen meisje meer zijn?

Badge

Ik vind het gewoon vervelend. Ze zitten gewoon in de weg.

In welke zin zitten ze in de weg? Zijn ze te groot? Een binder is in dat geval dan een optie, maar kies wel een professionele en gebruik ze op de juiste manier omdat je anders gezondheidsproblemen kan krijgen. Een bezoek aan de huisarts is ook een oplossing maar ik zou toch beginnen bij je ouders. Leg ze simpelweg de situatie voor en leg uit waarom je je borsten vervelend vindt, dan zullen ze het vast begrijpen en je helpen. 
 

Ik ben weliswaar een jongen maar hoop toch enigszins te kunnen helpen :)

Badge

Oke bedankt voor je advies ik zal het binnenkort een keer zeggen!

Badge +1

Heb je vrienden die je echt vertrouwt of heb je een vriendje want daar kan je het altijd tegen zeggen. Ik snap niet precies wat je bedoelt met ‘Mijn borsten zitten in de weg.’ maar ik zou je natuurlijk wel willen helpen. Een gesprek met je ouders is geen slecht idee. Ik ben een jongen btw

Ok, dus als ik het goed begrijp is je enige motivatie om een binder te gebruiken, omdat je je borsten simpelweg vervelend vindt?

Het is waarschijnlijk niet het antwoord wat je wilt horen, maar ik zou dit dan niet doen. Ik zou je borsten gewoon accepteren want je zult er je hele leven lang nog mee moeten dealen. In de puberteit veranderen er nou eenmaal wat dingen, maar dit went allemaal vanzelf wel.

Met een goede bh kan je de hinder die je van je borsten ondervindt, denk ik al redelijk beperken. Ga eens naar een fysieke winkel om bh's te passen en laat je desnoods helpen. Daar zijn die medewerkers voor, het is hun werk. Zij hebben daar verstand van en kunnen je helpen om een goede bh en bh-maat te vinden. Dat zit al een stuk beter!

Misschien zijn sportbh’s wel ideaal voor jou. Lijkt in de verte wel een beetje op binder. Deze zorgen dat alles gewoon stevig op z'n plek blijft zitten.

 

Ik denk dat de voordelen niet opwegen tegen de mogelijke complicaties/gevolgen die je met het permanent dragen van binder loopt. Je kan gwn niet dag in dag een binder dragen, dit is waarom:

 

Vertaald uit het Engels

Complicaties

Om complicaties tot een minimum te beperken, wordt vaak geadviseerd dat een bindmiddel/methode altijd zo los mogelijk moet zijn en niet langer dan 8 uur moet worden gedragen. Binding voor langere tijd kan leiden tot uitslag of schimmelinfecties onder de borsten, rug- of borstpijn, kortademigheid, oververhitting of gebroken ribben. Verder is het bekend dat sommige onconventionele bindmiddelen, zoals ducttape of sportverbanden, het risico op negatieve gevolgen voor de gezondheid, zoals kortademigheid, schade aan het spierenstelsel en huidbeschadiging, vergroten.

Onveilige binding kan leiden tot permanente vervorming/misvorming van de borsten, littekens en longbelemmering en langdurige binding kan het resultaat van een toekomstige borstamputatie nadelig beïnvloeden.

In een studie had 97,2% van de ondervraagden een of ander gezondheidsprobleem als gevolg van binding. Desondanks zijn velen niet bereid om medische hulp in te roepen vanwege een ogenschijnlijk gebrek aan kennis van zorgverleners en blijven ze toch binden omdat ze geloven dat de voordelen groter zijn dan de risico's. In het geval van gezondheidsproblemen, hebben bindingsdragers de neiging om hulp te zoeken bij zorgverleners die zij als transvriendelijk ervaren en die hun bindingspraktijk niet zullen stigmatiseren.

 

Wikipedia - Breast binding

 

Ik geloof niet dat de voordelen voor jou zeker niet groter zijn dan de enorme risico's die je loopt. Gewoon een kwestie van wennen. Het hoort nou eenmaal bij je lichaam. Own it, don't hide it. Je kunt toch niet je hele leven lang binders dragen.

 

 

Ik hoop dat je hier toch wat aan hebt, ondanks dat dit misschien niet het antwoord is wat je had gehoopt.

Groetjess,

Reageer