Vraag

Borsten in bikini

  • 13 January 2021
  • 2 reacties
  • 610 Bekeken

Badge

Hey! Ik ben sinds vorige zomer al wat aan het groeien in mijn lichaam en ben ook al een paar maanden geleden ongesteld geworden, dus ik heb ook al borsten. Het zijn gewone borsten en volgensmij cup a ofz. Als ik een trui aan heb zie je ze ook wel. Ik draag daarom ook altijd wijde truien omdat dit iets is waar ik me best voor schaam in de buurt van mijn ouders. Ik ben nu dus al vooruit aan het kijken op de zomer.. vorige zomer heb ik niet gezwommen met mijn ouders in de buurt omdat we niet op vakantie zijn gegaan. Alleen ik ben bang dat deze vakantie mijn ouders wel graag willen zwemmen, ik schaam me dus heel erg over opgroeien en laat liever niet mijn borsten in de buurt van hun zien terwijl dit bij bijv mijn vriendinnen geen probleem is. Ik heb een hele goede band met mijn ouders dus daar ligt het niet aan, het is gewoon dat ik een beetje de angst heb om op te groeien zegmaar… wat kan ik hier tegen doen? 


2 reacties

Hey 

Ten eerste wil ik even zeggen dat dit echt heel normaal is. Dus je hoeft je niet schuldig te voelen tegenover je ouders of jezelf.

Er is wel een 'maar'. De maar is dat je je lichamelijke veranderingen eigenlijk niet kan tegenhouden, en dat je nog gaat doorgroeien. Dat houdt ook in dat het sws een keer gaat opvallen. Los daarvan zijn je ouders ook jong geweest, ze weten ook dat er op jouw leeftijd dingen gaan groeien. Wat ik dus wil zeggen is: het valt niet te verbergen. Dat betekent ook niet dat je met volle trots naakt hoeft rond te lopen, maar je ouders worden er toch op een gegeven moment bewust van, als ze dat niet al zijn, en dat mag bijvoorbeeld niet jouw vrijheid of plezier bederven omdat je de noodzaak voelt je zoveel mogelijk te bedekken. 

Reputatie 1
Badge

Hoi! 

Wat ik heb gedaan toen ik borsten en schaamhaar enz kreeg is geen bikinis maar bojv zwemshirtjes kopen en daar voelde ik me veel zekerder door. De drang om bikinis te dragen kokt nog wel

Reageer