Vraag

borsten als jongen

  • 22 February 2023
  • 8 reacties
  • 400 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi, ik heb van een vriend gehoord dat dit een leuk forum is waar je allerlei vragen mag stellen ook over vreemde onderwerpen dus dan heb ik maar gwn hier een acc aangemaakt. Ik zit ergens heel erg mee en ben ook echt inmiddels suïcidaal ervan, ik ben een jongen van net 14 jaar oud en heb letterlijk borsten.  zo groot als die van vrouwen inmiddels, het klinkt echt heel raar ik weet het maar het is echt zo. Ik heb ook gelezen dat veel jongens tijdens de puberteit borstvorming hebben en dat dat heel normaal is voor een jongen en dat het na een half jaar meestal weer weggaat maar bij mij zit het anders, die jongens hebben maar een beetje borstvorming maar ik heb letterlijk veel grotere borsten. Mijn borsten zijn al zelfs groter dan dat van sommige meiden in m'n klas van mijn leeftijd, ik heb gelezen dat overgewicht een oorzaak ervan kan zijn maar dat heb ik niet. Ik ben best wel slank en toch heb ik heb grote borsten, bij gym wil ik ook letterlijk nooit m'n shirt meer uit doen want ik werd toen keihard uitgelachen en meisje meisje genoemd ze gingen ook mijn borsten aanraken en er op slaan zelfs ze gingen alleen maar door en scholden mij uit voor lelijk kut joch en ga lekker met je borsten spelen dus ik wil oprecht niet meer leven hierdoor. En ik heb gelezen dat bepaalde medicijnen borsten bij mannen als bijwerking kunnen hebben maar ik neem geen enkel medicijn, toen ik 12 was begon het me op te vallen dat ik wat grotere tepels had en dat het aan de binnenkant iets dikker begon te worden, ik heb toen gehoord dat dat puberteit is en dat bijna elke andere jongen dat heeft en dat dat ook weer vanzelf weggaat na een half jaar of ietsje langer. Maar bij mij is dat totaal niet het geval, ze zijn alleen maar groter geworden en groeien vgm nog steeds. Ik heb ook erg brede en ronde heupen voor een jongen, mijn heupen zien er ook erg vrouwelijk uit en iedere andere jongen heeft dat niet. Ik schaam me er ook echt kapot voor en misschien klinkt dit ook erg ongeloofwaardig maar dit verzin ik allemaal niet, dus neem het ook alsjeblieft serieus want dit is allemaal echt waar. Ik ben er ook erg mee gepest en ben daardoor suïcidaal geworden, ik zit eraan te denken om bijna zelfmoord te plegen maar ik wil niet dat mijn ouders me dan missen dus ik blijf wel leven terwijl ik dat eigenlijk niet meer wil, mijn moeder viel het ook op dat ik letterlijk vrouwen borsten heb als jongen en ze wil daarmee ook met me naar de dokter, ik heb hier een vraag over. WAT KAN DIT ZIJN?? HOE KOMT HET DAT IK DIT HEB ALS JONGEN ZONDER VERKLARING??? WAT MOET IK ERMEE DOEN?? IK WIL ECHT VAN DIE BORSTEN AF WANT IK HAAT ZE Als ik er echt nooit van af kom dan ga ik mezelf wel doden want ik schaam me er nogmaals dood voor en ben er mee gepest en ze hebben allemaal geen medelijden met me maar vinden het allemaal leuk om mij pijn te doen. Ik wil niet meer.. maar hoe komt het dat ik dit heb als jongen?? Het klopt gwn echt niet dit hoor je toch niet als jongen te hebben


8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Inoniem

Dat je borstvorming hebt als jongen is best normaal in de pubertijd. Het komt vaak door de verandering van de hormonen, daardoor gaan de borstklieren groeien. Dat heet gynaecomastie.  Meestal gaan de borsten na een jaar of twee weg. Als je het echt niet vertrouwt zou je naar de huisarts kunnen gaan.

bron: https://www.thuisarts.nl/dikkere-borsten-bij-mannen/ik-ben-man-en-mijn-borsten-zijn-iets-dikker

xx Eenmeisje004 

Reputatie 1
Badge

Hoi Eenmeisje004 dankjewel voor je antwoord! Ik ga als het goed is binnenkort naar de huisarts het verschil tussen andere jongens en ik is dat die van mij veel groter zijn dan normale gynaecomastia. En heb ook hele ronde brede heupen net als dat vrouwen het hebben, dus het zit bij mij wel wat anders heb ik het idee maar dankjewel voor je antwoord!

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Inoniem ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 4
Badge +1

(Onnodige quotes verwijderd)

Hoi Inoniem, dit is wel erg voor je dat je ermee wordt gepest en hoop ook dat het goed komt! Het is idd zo dat heel veel jongens borstvorming krijgen in de puberteit ik ben nu 15 en ik kreeg het op m'n 13 alleen bij mij ging het na een jaar alweer weg. Ik weet niet of dit waar is dus denk ook niet meteen dat je het hebt maar heb je misschien klinefelter syndroom? Dat is een aandoening waarbij jongens met een extra x chromosoom worden geboren, Jongens hebben normaal gesproken XY en meiden XX. En jongens met klinefelter syndroom XXY, jongens die dit hebben ontwikkelen ook borsten in de puberteit maar dan idd veel groter en bij hun gaat het ook niet weg en worden soms net zo groot als dat van vrouwen. Want jongens die dit hebben maken veel meer oestrogenen en veel minder testosteron aan dan andere jongens. Ook zij hebben brede ronde heupen, net als dat van vrouwen. Nogmaals ik zeg nog niet meteen dat je dit hebt maar het is verstandig om naar de dokter te gaan en om dit te onderzoeken, gelukkig is het wel goed te behandelen en kun je ook testosteron injecties krijgen of gel om je testosteron tekort te genezen, ook een borstverwijderde operatie is er. Heb je nog andere symptomen of klachten?

Reputatie 1
Badge

Ik heb er naar gezocht en ik ben bang dat ik dat serieus heb, veel jongens van mijn leeftijd maken al sperma aan en hebben een hoog libido maar ik heb juist nauwelijks een libido. En maak geen sperma aan. Niet eens eem beetje, en ben totaal niet gespierd zoals sommige andere jongens. Dus ik ga ervoor naar de huisarts en dan onderzoeken, maar het lijkt er wel heel erg op dat ik het heb het zal me niks verbazen in iedergeval.

Reputatie 7
Badge +14

@Inoniem goed dat je ermee naar de huisarts gaat. Geef je een update als je naar de huisarts bent geweest? :)

xx Eenmeisje004 

Reputatie 1
Badge

@Inoniem goed dat je ermee naar de huisarts gaat. Geef je een update als je naar de huisarts bent geweest? :)

xx Eenmeisje004 

Is goed hoor thx voor jullie antwoord!👍

Reputatie 2
Badge

als je je er voor schaamt dat je als jonge borsten heb kan je ze afbinden ze zijn dan niet meer zichtbaar voor anderen hiervoor kan je specieale producten kopen zoek maar eens op of vraag aan je moeder na

 

Reageer