body image issues en afvallen (17 jaar)

  • 11 March 2021
  • 7 reacties
  • 149 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben een meisje van 17, en ben sinds 2 jaar best wel zelfverzekerd. Onlangs is mijn moeder begonnen met een dieet en is zo 10 kilo afgevallen, en ik ben natuurlijk heel blij voor haar en ik support haar ook. Maar laatst vond ik gesprekken op haar laptop dat ze het met meerdere mensen over mijn gewicht heeft gehad. Hierdoor ben ik sindsdien zo intens onzeker en ben ik van plan af te vallen. Maar ik wil niet weer in de oneindige spiraal komen van afvallen-nee toch niet want selflove- maar als ik dunner ben ben ik blijer- maar nee je moet van jezelf houden-nee maar je gewicht is ongezond nu. Dit heb ik namelijk de eerste 2/3 jaar van de middelbare school al heel erg gehad en dit was vreselijk. Ik was zo blij dat ik zelfverzekerd was, en ik ben bang dat ik niet meer zo zelfverzekerd ga worden zonder af te vallen. En misschien is dat afvallen ook wel echt nodig, en is dat de enige optie. Maar ik ben doodsbang om een halve eetstoornis te ontwikkelen. 

 

Is er misschien een ander 16-18 jarig meisje die met dezelfde problemen zit en hier af en toe met mij 


7 reacties

Badge +3

Hey, als je twijfelt over of je een gezond gewicht hebt kun je altijd een BMI doen. Kan gwn online. Dan vul je je lengte en gewicht in en rekent ie uit of je een gezond gewicht hebt. 

Als dat zo is zou ik het lekker laten gaan en idd je lichaam proberen te accepteren. En als hij aangeeft dat je niet op gezond gewicht bent zou je rustig kunnen proberen af te vallen. Ik zou in jou geval niet op een streng dieet gaan ofzo maar je houden aan de richtlijnen van de schijf van vijf kan denk ik ook helpen.

Succes:)

 

 

 

 

Je kan toch ook van jezelf houden als je dun bent? Self love is geen excuus om dik te zijn/worden/blijven.

Hi, dit vind ik echt een hele domme opmerking. Ik vraag hier om hulp en deze reactie is alles behalve hulp.

Bovendien vroeg ik om reacties van meisjes van 16-18 en jij valt hier niet onder, dus nee dankje.

Om nog even in te gaan op de inhoud van je comment, selflove gaat letterlijk over zelfliefde, maakt niet uit hoe je er uit ziet. Maar voor heel veel mensen is dit heel moeilijk, en daarom vraag ik hulp.

 

Reputatie 2
Badge +2

Je hoeft ook geen eetstoornis te ontwikkelen als je wilt afvallen, eet gezond en die kilos vliegen weg (niet letterlijk, duurt wel een paar maanden),  als je extra snel wilt afvallen kan je ook meer calorieën verbrandden, een kwartier per dag touwtje springen bevoorbeeld. En ja, er zijn genoeg mensen die onverzekerd zijn.

Hee daantjej,

Lastige struggle, het is jammer dat het afvalproject van je moeder zoveel impact op je heeft. Het is ook niet netjes en fijn van je moeder dat ze over persoonlijke dingen zoals gewicht met andere mensen praat.

Ondanks dat het waarschijnlijk niet de bedoeling was dat jij dit zou zien, is het een optie om dit met je moeder te bespreken? Misschien is het goed om haar te confronteren met jouw gevoelens en emoties. Het is prima dat zij haar afvaltraject heeft, maar niet dat jij daardoor onzeker word.

Eigenlijk geef je zelf ook prima aan wat je wilt. Je weet dat je van jezelf mag houden en niet perse bent met of zonder wat kilo's.

Het lijkt mij dan verstandig om jezelf niet in een gevaarlijke positieve richting een eetstoornis te brengen. Je zou hierover wel met een diëtist kunnen kijken. Die kan op een gezonde manier met je meekijken naar je gewicht en mogelijk afvallen.

Groetjes,
Simply Me

Hee meis,

Ik heb mezelf ook vaak onzeker laten praten en dat is echt een kut gevoel, maar ga gewoon op je gevoel af en probeer je niet naar beneden te laten halen door anderen. Als je je fijner voelt als je gezonder leeft lekker doen, maar als je je nu goed voelt ook helemaal prima! En als je het durft zou ik er zeker even over praten met je moeder. 
 

succes!! Xxx

Maar ik wil niet weer in de oneindige spiraal komen van afvallen-nee toch niet want selflove- maar als ik dunner ben ben ik blijer- maar nee je moet van jezelf houden-nee maar je gewicht is ongezond nu.

Als je mijn opmerking dom vond lees dit dan eens opnieuw.

Reageer