Skip to main content

Hey, ik zie veel berichten over de schooldokter en dit is wat er bij mij gebeurde (in Nederland, op een best strenge school)(ik vond het niet echt fijn😐) Het was op mijn 12e in de eerste klas

 

We moesten die ochtend ervoor allemaal thuis douchen/ons grondig wassen. om 10 uur moesten we allemaal op school zijn en werden we 1 voor 1 uit de klas gehaald. Toen ik uit de klas werd gehaald,  gingen we (ik en de dokter, het was een man) naar een kamertje met een doktersbed en bureau enz. gwn een normale dokterskamer. eerst keek hij met een stokje in me mond, in oor kijken en in oog en met een stethoscoop enzo ff voelen. toen moest ik mij uitkleden tot op mijn topje en onderbroek. ik werd gewogen en gemeten. hij voelde ook even aan mijn armen en benen en bekeek ze. toen moest ik helemaal bloot.  hij keek even naar mijn vagina, voelde er ook aan en stopte er toen een eendenbek in( deed best veel pijn). hij maakte ook fotos, zal wel ergens goed voor zijn.  toen meette hij mijn temperatuur op in mijn anus en die was een beetje hoog. toen moest ik dus op mijn linkerzij met opgetrokken knieen liggen en hij stopte er een zetpil in, toen mocht ik mij weer aankleden en mocht weg.

 

De volgende dag kreeg mijn moeder een telefoontje met dat ik 2 uur later in het ziekenhuis moest zijn.

2 uur later waren we dus in het ziekenhuis en ik kreeg een ziekenhuis kamer toegewezen.  toen deden ze weer van die testjes met in je oren en ogen kijken enzo. Toen moest ik mijn onderbroek uitdoen en meetten ze weer mijn temperatuur op. weer te hoog. ik kreeg weer een zetpil en toen werd ik naar een andere kamer gebracht. ik kreeg een klysma, dan gaat er een slangetje (diameter ong 5 milimeter) ongeveer 10 centimeter je anus in en dan spuit ze er een soort vloeistof in die je darmen schoonmaken, ongeveer 15 minuten later heb je veel diarree dat ongeveer 10 minuten duurt. 1 uur later werd ik weer opgehaald en moest een coloscopie, dan lig je op je linkerzij met opgetrokken benen en stoppen  ze een buigbare slang diameter 1 centimeter je anus in en die gaat je hele darm door. ik kreeg wat gelei(glijmiddel) in en rond mijn anus en toen begon de coloscopie. ongeveer 1 uur met een slang in je kont dus. toen mocht ik nar huis en uitslag: niks aan de hand

 

groetjes jennifer

 

-bericht aangepast door Kindertelefoon-

 

hoe oud ben je?


 

Onnodige quotes verwijderd

 

ik ben nu 14

 


Hey, ik zie veel berichten over de schooldokter en dit is wat er bij mij gebeurde (in Nederland, op een best strenge school)(ik vond het niet echt fijn😐) Het was op mijn 12e in de eerste klas

 

We moesten die ochtend ervoor allemaal thuis douchen/ons grondig wassen.

Dit is iets wat je niet verplicht hoeft te doen, maar okee is wel altijd frisser.

om 10 uur moesten we allemaal op school zijn en werden we 1 voor 1 uit de klas gehaald. Toen ik uit de klas werd gehaald,  gingen we (ik en de dokter, het was een man) naar een kamertje met een doktersbed en bureau enz. gwn een normale dokterskamer.

Als de schooldokter langskomt op de basisschool dan zit hij of zij vaak gewoon in een ruimte die er over is, want een school heeft geen speciale dokterskamertjes! En als je op de middelbare school er heen gaat, dan is dit altijd in een gebouw waar je vroeger als klein kind ook vaak heen ging (consultatiebureau) want daar werken ze meestal mee samen.

eerst keek hij met een stokje in me mond, in oor kijken en in oog en met een stethoscoop enzo ff voelen. toen moest ik mij uitkleden tot op mijn topje en onderbroek. ik werd gewogen en gemeten. hij voelde ook even aan mijn armen en benen en bekeek ze. toen moest ik helemaal bloot. 

Bij de schooldokter hoef je nooit maar dan ook nooit helemaal naakt!!! p de lagere school is het idd zo dat je je uit moet kleden en ondergoed aan mag houden, middelbare school hoeft dit helemaal niet, en mag je je kleding aan houden.

hij keek even naar mijn vagina, voelde er ook aan en stopte er toen een eendenbek in( deed best veel pijn). hij maakte ook fotos, zal wel ergens goed voor zijn. 

Dit doet een schooldokter nooit, en mag dit ook helemaal niet doen. En daar komt bij dat dit ook helemaal niet nodig is.

toen meette hij mijn temperatuur op in mijn anus en die was een beetje hoog. toen moest ik dus op mijn linkerzij met opgetrokken knieen liggen en hij stopte er een zetpil in, toen mocht ik mij weer aankleden en mocht weg.

Hmmm is ook een beetje apartig… als er al een temperatuur wordt opgenomen, dan is dit vaak met een oor of voorhoofdsmeter en niet via je anus.

De volgende dag kreeg mijn moeder een telefoontje met dat ik 2 uur later in het ziekenhuis moest zijn.

Hoe kan je moeder een telefoontje krijgen vanuit het ziekenhuis? De schooldokter staat los van het ziekenhuis en werken hier niet echt heel nauw mee samen?

2 uur later waren we dus in het ziekenhuis en ik kreeg een ziekenhuis kamer toegewezen.  toen deden ze weer van die testjes met in je oren en ogen kijken enzo. Toen moest ik mijn onderbroek uitdoen en meetten ze weer mijn temperatuur op. weer te hoog. ik kreeg weer een zetpil en toen werd ik naar een andere kamer gebracht. ik kreeg een klysma, dan gaat er een slangetje (diameter ong 5 milimeter) ongeveer 10 centimeter je anus in en dan spuit ze er een soort vloeistof in die je darmen schoonmaken, ongeveer 15 minuten later heb je veel diarree dat ongeveer 10 minuten duurt.

En waarom kreeg je dit dan? Want dit gaan ze heus niet doen van een beetje verhoging als ze als iets van de schooldokter zouden hebben gehoord...

1 uur later werd ik weer opgehaald en moest een coloscopie, dan lig je op je linkerzij met opgetrokken benen en stoppen  ze een buigbare slang diameter 1 centimeter je anus in en die gaat je hele darm door. ik kreeg wat gelei(glijmiddel) in en rond mijn anus en toen begon de coloscopie. ongeveer 1 uur met een slang in je kont dus. toen mocht ik nar huis en uitslag: niks aan de hand

Vind het best een vreemd verhaal, en vraag mij oprecht af  hoe of wat, want zelf op de meest strenge scholen is dit niet de normale gang van zaken en werken schooldokters op een heel andere manier.

Maar goed, als het waar is tja dan is het vervelend, maar snap ik nog steeds niet waarom je naar het ziekenhuis zou zijn geweest?

groetjes jennifer

 

-bericht aangepast door Kindertelefoon-

 

 


Hey, ik zie veel berichten over de schooldokter en dit is wat er bij mij gebeurde (in Nederland, op een best strenge school)(ik vond het niet echt fijn😐) Het was op mijn 12e in de eerste klas

 

We moesten die ochtend ervoor allemaal thuis douchen/ons grondig wassen.

Dit is iets wat je niet verplicht hoeft te doen, maar okee is wel altijd frisser.

was bij mij wel verplicht.

om 10 uur moesten we allemaal op school zijn en werden we 1 voor 1 uit de klas gehaald. Toen ik uit de klas werd gehaald,  gingen we (ik en de dokter, het was een man) naar een kamertje met een doktersbed en bureau enz. gwn een normale dokterskamer.

Als de schooldokter langskomt op de basisschool dan zit hij of zij vaak gewoon in een ruimte die er over is, want een school heeft geen speciale dokterskamertjes! En als je op de middelbare school er heen gaat, dan is dit altijd in een gebouw waar je vroeger als klein kind ook vaak heen ging (consultatiebureau) want daar werken ze meestal mee samen.

Het is op een middelbare topsportschool. daar moet je door allerlei medisce keuringen heen om te worden toegelaten.

eerst keek hij met een stokje in me mond, in oor kijken en in oog en met een stethoscoop enzo ff voelen. toen moest ik mij uitkleden tot op mijn topje en onderbroek. ik werd gewogen en gemeten. hij voelde ook even aan mijn armen en benen en bekeek ze. toen moest ik helemaal bloot. 

Bij de schooldokter hoef je nooit maar dan ook nooit helemaal naakt!!! p de lagere school is het idd zo dat je je uit moet kleden en ondergoed aan mag houden, middelbare school hoeft dit helemaal niet, en mag je je kleding aan houden.

Ik heb heel veel verhalen gelezen van mensen die wel gewoon naakt moesten en in iedergeval moest het bij mij wel.

hij keek even naar mijn vagina, voelde er ook aan en stopte er toen een eendenbek in( deed best veel pijn). hij maakte ook fotos, zal wel ergens goed voor zijn. 

Dit doet een schooldokter nooit, en mag dit ook helemaal niet doen. En daar komt bij dat dit ook helemaal niet nodig is.

Moest bij mij wel om te worden toegelaten.

toen meette hij mijn temperatuur op in mijn anus en die was een beetje hoog. toen moest ik dus op mijn linkerzij met opgetrokken knieen liggen en hij stopte er een zetpil in, toen mocht ik mij weer aankleden en mocht weg.

Hmmm is ook een beetje apartig… als er al een temperatuur wordt opgenomen, dan is dit vaak met een oor of voorhoofdsmeter en niet via je anus.

Bij mij wel in de anus omdat je het daar het beste kan meten.

De volgende dag kreeg mijn moeder een telefoontje met dat ik 2 uur later in het ziekenhuis moest zijn.

Hoe kan je moeder een telefoontje krijgen vanuit het ziekenhuis? De schooldokter staat los van het ziekenhuis en werken hier niet echt heel nauw mee samen?

Ik heb nooit gezegd dat ze het telefoontje van het ziekenhuis kreeg, ze kreeg hem gewoon van de dokter, die had een afspraak in het ziekenhuis gemaakt.

2 uur later waren we dus in het ziekenhuis en ik kreeg een ziekenhuis kamer toegewezen.  toen deden ze weer van die testjes met in je oren en ogen kijken enzo. Toen moest ik mijn onderbroek uitdoen en meetten ze weer mijn temperatuur op. weer te hoog. ik kreeg weer een zetpil en toen werd ik naar een andere kamer gebracht. ik kreeg een klysma, dan gaat er een slangetje (diameter ong 5 milimeter) ongeveer 10 centimeter je anus in en dan spuit ze er een soort vloeistof in die je darmen schoonmaken, ongeveer 15 minuten later heb je veel diarree dat ongeveer 10 minuten duurt.

En waarom kreeg je dit dan? Want dit gaan ze heus niet doen van een beetje verhoging als ze als iets van de schooldokter zouden hebben gehoord

Het was niet alleen omdat ik verhoging had maar omdat ze dachten dat ik een kleine bloeding in mijn dikke darm had. vergeten te vertellen.

1 uur later werd ik weer opgehaald en moest een coloscopie, dan lig je op je linkerzij met opgetrokken benen en stoppen  ze een buigbare slang diameter 1 centimeter je anus in en die gaat je hele darm door. ik kreeg wat gelei(glijmiddel) in en rond mijn anus en toen begon de coloscopie. ongeveer 1 uur met een slang in je kont dus. toen mocht ik nar huis en uitslag: niks aan de hand

Vind het best een vreemd verhaal, en vraag mij oprecht af  hoe of wat, want zelf op de meest strenge scholen is dit niet de normale gang van zaken en werken schooldokters op een heel andere manier.

Maar goed, als het waar is tja dan is het vervelend, maar snap ik nog steeds niet waarom je naar het ziekenhuis zou zijn geweest?

groetjes jennifer

 

-bericht aangepast door Kindertelefoon-

 

 

 


Bijzonder verhaal idd. Zoals @TikTak al beschrijft gaan schoolarts onderzoeken zo niet in Nederland. Je hoeft sws niet naakt en temperaturen doen ze echt al jaren niet meer via de anus.

Je krijgt idd ook echt geen colonoscopie alleen omdat je een beetje verhoging had.

Ik weet dat we hier alle verhalen serieus moeten nemen maar hier klopt niet zo veel van. Misschien kan de TS wat duidelijkheid geven?


Ik heb heel veel verhalen gelezen van mensen die wel gewoon naakt moesten en in iedergeval moest het bij mij wel.

 

 

 

Dat zijn misschien verhalen uit België, daar moet het namelijk wel. In Nederland niet. Maar goed, jij zegt dat je het wel moest dus dat zal dan wel.

 

Het is op een middelbare topsportschool. daar moet je door allerlei medisce keuringen heen om te worden toegelaten.

 

 

Maar je zat al in de 1ste klas zei je. Dan ben je toch al toegelaten? Nah ja, zal wel aan mij liggen maar ik snap er niks meer van. 😂


Hey, ik zie veel berichten over de schooldokter en dit is wat er bij mij gebeurde (in Nederland, op een best strenge school)(ik vond het niet echt fijn😐) Het was op mijn 12e in de eerste klas

 

We moesten die ochtend ervoor allemaal thuis douchen/ons grondig wassen.

Dit is iets wat je niet verplicht hoeft te doen, maar okee is wel altijd frisser.

was bij mij wel verplicht.

om 10 uur moesten we allemaal op school zijn en werden we 1 voor 1 uit de klas gehaald. Toen ik uit de klas werd gehaald,  gingen we (ik en de dokter, het was een man) naar een kamertje met een doktersbed en bureau enz. gwn een normale dokterskamer.

Als de schooldokter langskomt op de basisschool dan zit hij of zij vaak gewoon in een ruimte die er over is, want een school heeft geen speciale dokterskamertjes! En als je op de middelbare school er heen gaat, dan is dit altijd in een gebouw waar je vroeger als klein kind ook vaak heen ging (consultatiebureau) want daar werken ze meestal mee samen.

Het is op een middelbare topsportschool. daar moet je door allerlei medisce keuringen heen om te worden toegelaten.

Ja dat klopt idd, dat traject van een medische keuring heb ik ook moeten doorlopen voordat ik naar de topsport talentschool kon, maar die keuring is er voor je wordt aangenomen en niet tijdens.

eerst keek hij met een stokje in me mond, in oor kijken en in oog en met een stethoscoop enzo ff voelen. toen moest ik mij uitkleden tot op mijn topje en onderbroek. ik werd gewogen en gemeten. hij voelde ook even aan mijn armen en benen en bekeek ze. toen moest ik helemaal bloot. 

Bij de schooldokter hoef je nooit maar dan ook nooit helemaal naakt!!! p de lagere school is het idd zo dat je je uit moet kleden en ondergoed aan mag houden, middelbare school hoeft dit helemaal niet, en mag je je kleding aan houden.

Ik heb heel veel verhalen gelezen van mensen die wel gewoon naakt moesten en in iedergeval moest het bij mij wel.

Meestal zijn die verhalen verhalen verzonnen hoor, het mag in Nederland ook helemaal niet.

hij keek even naar mijn vagina, voelde er ook aan en stopte er toen een eendenbek in( deed best veel pijn). hij maakte ook fotos, zal wel ergens goed voor zijn. 

Dit doet een schooldokter nooit, en mag dit ook helemaal niet doen. En daar komt bij dat dit ook helemaal niet nodig is.

Moest bij mij wel om te worden toegelaten.

Een schooldokter mag echt nooit of te nimmer dit doen, geen enkele school die dit ook goed vindt, je vagina hoeft echt niet gecontroleerd te worden tijdens een medische keuring voor een sportklas school. Dus als je zoals jij zelf zegt dit wel het geval is, dan is er iets goed mis met de schoolarts en zeker ook met de school!

toen meette hij mijn temperatuur op in mijn anus en die was een beetje hoog. toen moest ik dus op mijn linkerzij met opgetrokken knieen liggen en hij stopte er een zetpil in, toen mocht ik mij weer aankleden en mocht weg.

Hmmm is ook een beetje apartig… als er al een temperatuur wordt opgenomen, dan is dit vaak met een oor of voorhoofdsmeter en niet via je anus.

Bij mij wel in de anus omdat je het daar het beste kan meten.

Dat je via de anus de meest betrouwbare uitslag qua temperatuur hebt is zeker waar, maar ook hier weer, dit kan en mag een schooldokter niet doen, en gebeurt ook nooit meer, dus ook hier zou de schooldokter buiten zijn boekje gaan.

De volgende dag kreeg mijn moeder een telefoontje met dat ik 2 uur later in het ziekenhuis moest zijn.

Hoe kan je moeder een telefoontje krijgen vanuit het ziekenhuis? De schooldokter staat los van het ziekenhuis en werken hier niet echt heel nauw mee samen?

Ik heb nooit gezegd dat ze het telefoontje van het ziekenhuis kreeg, ze kreeg hem gewoon van de dokter, die had een afspraak in het ziekenhuis gemaakt.

Nou ja dat heb ik dan verkeerd gelezen. 

2 uur later waren we dus in het ziekenhuis en ik kreeg een ziekenhuis kamer toegewezen.  toen deden ze weer van die testjes met in je oren en ogen kijken enzo. Toen moest ik mijn onderbroek uitdoen en meetten ze weer mijn temperatuur op. weer te hoog. ik kreeg weer een zetpil en toen werd ik naar een andere kamer gebracht. ik kreeg een klysma, dan gaat er een slangetje (diameter ong 5 milimeter) ongeveer 10 centimeter je anus in en dan spuit ze er een soort vloeistof in die je darmen schoonmaken, ongeveer 15 minuten later heb je veel diarree dat ongeveer 10 minuten duurt.

En waarom kreeg je dit dan? Want dit gaan ze heus niet doen van een beetje verhoging als ze als iets van de schooldokter zouden hebben gehoord

Het was niet alleen omdat ik verhoging had maar omdat ze dachten dat ik een kleine bloeding in mijn dikke darm had. vergeten te vertellen.

Maar een bloeding in je darmen kan een schooldokter echt niet zien na verhoging meten? 

1 uur later werd ik weer opgehaald en moest een coloscopie, dan lig je op je linkerzij met opgetrokken benen en stoppen  ze een buigbare slang diameter 1 centimeter je anus in en die gaat je hele darm door. ik kreeg wat gelei(glijmiddel) in en rond mijn anus en toen begon de coloscopie. ongeveer 1 uur met een slang in je kont dus. toen mocht ik nar huis en uitslag: niks aan de hand

Vind het best een vreemd verhaal, en vraag mij oprecht af  hoe of wat, want zelf op de meest strenge scholen is dit niet de normale gang van zaken en werken schooldokters op een heel andere manier.

Maar goed, als het waar is tja dan is het vervelend, maar snap ik nog steeds niet waarom je naar het ziekenhuis zou zijn geweest?

groetjes jennifer

 

-bericht aangepast door Kindertelefoon-

 

 

 

 


Bijzonder verhaal idd. Zoals @TikTak al beschrijft gaan schoolarts onderzoeken zo niet in Nederland. Je hoeft sws niet naakt en temperaturen doen ze echt al jaren niet meer via de anus.

Je krijgt idd ook echt geen colonoscopie alleen omdat je een beetje verhoging had.

Ik weet dat we hier alle verhalen serieus moeten nemen maar hier klopt niet zo veel van. Misschien kan de TS wat duidelijkheid geven?

zoals ik al zei, ik moet door veel medische onderzoeken heen om te worden toegelaten op de topsportschool, doe aan turnen dus extra veel onderzoeken, en die colonscopie was omdat ze dachten dat ik een kleine bloeding in mijn darm had.


Mijn reactie op een vorige reactie zit al vanaf gisteren avond in check, komt hopelijk straks hier te staan!

Dat je medische gekeurd moet worden als je op een topsportschool zit dat klopt idd, Zit zelf op een topsport talentschool en deze ‘keuringen’ vinden hier ook plaats, maar dat is altijd aan het begin van een schooljaar om te kijken of je door kunt naar het volgende jaar en als je in de 1ste wilt worden toegelaten. 

Het maakt echt niet uit welke sport je doet, maar een schooldokter mag nooit, maar dan ook nooit of te nimmer een inwendig onderzoek doen, want hier is hij/zij niet eens voor bevoegd! 

En je temperatuur opmeten doen ze tegenwoordig altijd in je oor of voorhoofd. 

En hoe kom je in het ziekenhuis terecht voor een onderzoek, want door alleen je temperatuur op te meten en een zetpil te geven (wat ook niet meer echt gebeurt, je kunt gewoon paracetamol nemen)  kan je inwendig geen eventuele bloeding zien.

Mijn moeder is zedenrechercheur en heb net nog even aan haar gevraagd of het normaal is dat er bij kinderen een inwendig onderzoek nodig is, maar zij zegt ook als dit echt heeft plaats gevonden dan is er iets niet in de haak op de school of dokter zelf, want dit mag dus absoluut niet!!! 

 

Onnodige quote verwijderd


Ohww wat erg! Als ik jou was dan zal ik een melding doen bij die school, want zoals de rest al zegt is dit echt niet normaal! xx


Reageer