Vraag

Bloedonderzoek

  • 9 August 2022
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

Badge

Hallo, ik heb een paar maand geleden mijn bloed laten trekken omdat ik mij niet zo goed voelde. Nu voel ik me nog steeds niet goed alleen het bloedonderzoek was goed maar ik vraag mij nu af of ze wel op alles testen vb ook op kanker enz… heeft iemand een idee of ze dit ook testen tijdens zo een onderzoek? 
 

bedankt!


2 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Ik denk dat ze wel op alles testen omdat ze ook niet weten waar ze voor zoeken maar vlgm moeten ze altijd kijken of er slechte cellen zijn maar dat is er blijkbaar niet dus dan is het waarschijnlijk iets anders 

Het hangt er volgens mij een beetje vanaf wat ze testen inderdaad. Je huisarts geeft aan welke waarden er onderzocht moet worden. Dit wordt gebaseerd op de klachten die je hebt. Als die niet erg specifiek zijn, wordt er meestal wel een breed bloedonderzoek gedaan. 

Kanker kan echter niet worden gevonden met zo'n algemene bloedafname, dan moet de arts al weten waarnaar hij opzoek is en dus al een specifieke kanker vermoeden.

Als jij je nog steeds niet goed voel, zou ik met je arts overleggen wat dan nu de beste vervolgstappen zijn als er niks uit dan bloedonderzoek komt. Maar ga nou niet meteen van het slechtste uit.

Reageer