Vraag

Bloed uit anus

  • 21 February 2024
  • 4 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo

Ik ben een meisje van 12 jaar oud, en ik ben nog niet ongesteld geweest. Maar mijn probleem is dus dat er bloed uit mijn anus komt. Het is helderrood en ik die het aan de wc-papier als ik mijn p-ep afveeg. Het is echt goor, maar is niet slijmerig ofz. Ik heb het nog niet met mijn moeder erover gehad, want zometeen moet is wel naar de huisarts, en ik ben bang dat ze een inwendig anus onderzoek ofzo gaan doen. Ik heb al heel veel info opgezocht, maar ze zeggen dat het een klein scheurtje is (het is echt al 1 maand zo).

Tips? Ik hoor t graag!!!


4 reacties

Badge

Hoi Anoniemeanoniem,

Ikzelf heb hier ook wel eens last van gehad. Maak je geen zorgen het zijn waarschijnlijk aambeien die niet op de goede plek zitten, dit komt echt heel vaak voor. Ten eerste raad ik je aan om het in te smeren met vaseline, om de pijn te verzachten en af te vegen met vochtig toilet papier. Als je na één of twee weken nog steeds last heb raad ik je aan om toch naar de huisarts te gaan, ook al is het ontzettend klote om het je ouders te vertellen. Let ook op of je niet misselijk wordt of als je koorts krijgt, dan is het echt belangrijk om een afspraak te maken. Maar dat zal in jou geval denk ik niet voorkomen. Sterkte. 

Reputatie 5
Badge +3

Ik zou vooral naar de huisarts gaan en je ouders dit vertellen want dat is zeker niet oke. Zoiezo komt het bloed tijdens ongesteldheid niet uit he anus dus dat heeft er ook zeker niet mee te maken. Ookal is het een klein scheurtje kan dat denk ik wel geïnfecteerd worden aangezien poep ook niet het schoonste op aarde is.

Vooral dus naar de huistarts hiermee gaan. Die heeft wss het beste antwoord.

Reputatie 2
Badge

Allemaal bedankt

En ja ik weet dat het niet uit je anus komt @ik_kan_geen_nickname_bedenken 😀

Die ene hack met vaseline is wel handig! @Nomen Nescio 

Reputatie 5
Badge +3

Haii,

De reacties boven mij kloppen helemaal. Precies in de woorden van internet!

Als het even kan, zou ik de huisarts gwnn even bellen. 1 ding is zeker: geen inwendig anusonderzoek!

Reageer