Skip to main content

Hey iedereen, ik ben een jongen van 16 die al een tijdje zijn schaamhaar glad scheert. Ik vind het fijn, maar moet het wel vaak bijhouden, want het groeit snel. Het enige nadeel is, dat het boven mijn penis dan lichtjes gaat bloeden door scheerwondjes. Ik scheer onder de douche met scheerschuim. Het mesje is gewoon scherp. Ik scheer wel ook tegen de richting in, zodat het glad wordt, dus dat zou een oorzaak kunnen zijn, maar anders krijg ik het echt niet glad. Het is geen groot probleem en ik heb er niet veel last van, maar ik heb het liefste dat het niet bloedt. Iemand tips hiervoor? Alvast bedankt!

@Rowan4  ik heb daar nog niks maar misschien je huid daar strak trekken

Heyy,

Dat je tegen je haarrichting inscheert kan idd een reden zijn dat je wondjes en bloed krijgt. Zou toch proberen om gewoon een keer met de haarrichting mee te scheren want dat verkleint de kans op wondjes en trek je huid ook goed strak dat is ook belangrijk! Wat je ook kan doen is een trimmer gebruiken dan is de kans op wondjes ook echt heel klein alleen het nadeel daaraan is dat je boel net niet helemaal glad krijgt.

Na het scheren zou je eventueel ook wat lotion of aftershave op de plekken waar je hebt geschoren kunnen smeren zodat je huid soepel blijft.

Groetjess, ItsJustMe <3

@Aubien dat doe ik sowieso altijd al om het korter af te scheren, dus dat is het niet :/

Reageer