Ik heb ongeveer de afgelopen 4 dagen een lichte steek aan de rechteronderkant van mijn buik. Vandaag was het wel wat meer dan de afgelopen dagen maar nog steeds niet extreem ofzo. Ik heb even gegoogled voor wat het zou kunnen zijn (eigenlijk nooit een goed idee, google verteld je bijna alleen maar ernstige gevallen) en ik krijg eigenlijk alleen maar te zien dat het een blindedarmontsteking zou kunnen zijn. Kan het ook nog gewoon iets van buikgriep zijn ofzo? Want mijn vader denkt dat dat het is omdat hij dat laatst ook had, maar ik vertrouw het niet helemaal. Heeft iemand tips wat ik moet doen? Ik zou het erg waarderen.
Heyy,
Ik denk persoonlijk niet dat je je zorgen hoeft te maken aangezien je zegt dat je vader ditzelfde ook heeft gehad. Een blindedarmontsteking is echt extreem pijnlijk kan ik helaas uit ervaring zeggen dat is echt heel naar om mee te maken..
Ik zou het even in de gaten houden wij zijn natuurlijk geen arts dus we kunnen je geen goede diagnose geven. Als de pijn niet weggaat, erger wordt of als je je zorgen maakt kan je het best een afspraak maken bij de huisarts zodat die er naar kan kijken.
Beterschap!
Liefs, ItsJustMe <3
om bij je zelf te testen of je een blinde darmontsteking hebt druk je op de plek rechts rond je broekrand waar het zeer doet. daar duw je de huid in(best een stuk en centimeter ofzo) en dan haal je je vingers er heel snel van af. als je namelijk een blinde darm ontsteking hebt doet dat snel loslaten (en het terugveren van de huid) heel veel zeer (meer zeer dan het indrukken). verder als je een blinde darmontsteking hebt doet het alleen veel zeer als je beweegt. als je zeker denkt te weten dat je een blinde darmontsteking hebt dan kun je terecht bij de huisartsen post waar ze dit testje gebruiken en kijken of je koorts hebt (daar heb je namelijk bij een blindedarm ontsteking al snel last van) als zij denken dat je een blindedarm ontsteking hebt zullen zij je doorverwijzen naar het ziekenhuis voor bloed en urine onderzoek, waarna vaak een echo volgt. en dan uiteindelijk natuurlijk een operatie als het echt nodig is.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.