Skip to main content

Ik ben een jongen en ik had kort geleden mijn schaamhaar gescheerd. Ik wist dat het een paar dagen zou jeuken, maar mijn schaamhaar was wat irritant, dus dacht ik dat het het wel waard was. maar de jeuk bleef aanhouden. nu, zo'n 2 weken later is het weer even erg als daarvoor, maar als ik fiets (wat ik elke dag velen kilometers doe om naar school te gaan) dan jeukt het wel erg. nu wat minder dan de eerste week na het scheren, maar nog steeds is het hinderlijk. Ik wil het liefst mijn schaamhaar scheren. wat moet ik doen? doe ik iets fout of zo of is dit waar ik mee moet leven?

Hey Anymous23,

Wat vervelend dat je zo last hebt van jeuk na scheren. Inderdaad hebben heel veel mensen er wel even last van, maar 2 weken lijkt me wel erg lang.

Op deze site staat heel veel informatie over hoe die jeuk ontstaat en hoe je het kan voorkomen, er kunnen namelijk meerdere oorzaken zijn dat je zo jeuk hebt: https://www.novusfumus.com/nl/blogs/blog/tips-tegen-jeuk-en-bultjes-na-het-scheren/.

Als de jeuk echt blijf aanhouden kan je er misschien wel even mee naar de huisarts. Misschien weet hij/zij hoe het komt en heeft hij iets tegen de jeuk.

Groetjes,

Simply Me

Heyy

Ik weet niet hoe je nu geschoren hebt? Anders kun je een keer iets anders proberen. Heb je btw als je met scheermesje scheert met groeirichting mee geschoren? Als je tegen de richting in scheert kun je namelijk veel jeuk hebben. Als je vorige keer geen schuim gebruikt heb, doe dat nu dan eens wel. Als je er last van blijft hebben kun je het ook proberen te knippen, zo kort mogelijk. Het is nog geen scheren maar je kunt wel een hele hoop weghalen.

Groetjs

Reageer