Vraag

Binge Eating Disorder


Reputatie 2
Badge

Ik denk dat ik een Binge Eating Disorder heb. Dat houd in dat je eet om verdriet, of woede weg te halen omdat je je daardoor blijer voelt. En je begint de dag met gezond eten en goed sporten enzo maar uit eindelijk ga je weer ongezonde dingen eten en meestal zeg je tegen jezelf “Nog een laatste keer een zakje chips” of een koekje. Ik zit daar heel erg mee omdat m'n moeder vaak ook zegt dat ik veel te veel eet. Ik wil graag naar de huisarts gaan maar ik ben vreselijk bang voor dokters enzo. Hebben jullie misschien tips (: 


2 reacties

Hey wat goed dat je je verhaal deelt! Ik zou inderdaad naar de huisarts gaan dat is een goed idee. Als je het je ouders durft te vertellen kunnen zij mee gaan naar de huisarts zodat het minder emg is. Anders kan je mischien een zus of broer mee vragen. Of een vriend of vriendin vragen om mee te gaan en tijdens het gesprek te wachten in de wachtkamer. Als je 16 bent kan je zelf afsoraken maken bij de huisarts zonder dat je ouders worden toegelicht. Ook zou je met een vertrouwens persoon op school kunnen praten en die kunnen je doorverwijzen naar een psycholoog die op je eigen school werkt (ik weet niet zeker of dat op alle scholen zo werkt maar ik denk van wel).

Ik zal naar de huisarts gaan. Samen met iemand anders? Of je praat met iemand anders die er verstand van heeft? Super goed dat je je verhaald durft te delen! 
 

heel veel succes! 

Reageer