Skip to main content

Ik heb scoliose, maar ik wil graag binden. Kan dat met scoliose en is het verstandig? Ik heb op zich milde scoliose, vgm 6 graden of zo op de ergste plek, maar ik ervaar er zo nu en dan wel veel pijn van. Kan het kwaad? Iemand ervaring hiermee?

Hey! 

Ik heb even op internet gezocht. Ik kwam op een reddit-pagina waar ze het hadden over binden met scoliose. Daar werd verteld dat het vooral belangrijk is om te luisteren naar je lichaam. Als je een binder aanhebt en je ervaart rugklachten, doe hem dan uit. Als je geen klachten ervaart en het voelt gewoon goed kan je ermee doorgaan. Zorg sowieso dat je even wat informatie leest, want binden is niet heel gemakkelijk en het is erg belangrijk om het niet te lang achter elkaar te doen en niet te sporten met een binder bijvoorbeeld, maar dat heeft niet verder minder mee te maken.

Als je het zeker wil weten, kan je ook met een arts gaan praten. Of zoek in ieder geval iemand die er verstand van heeft en in de zelfde situatie zit. Luister in ieder geval altijd naar je lichaam, dan moet het goed komen hoop ik!

Succes! xxx


Wat is scoliose?

Wilhelmavemela.


@wilhelmavemela scoliose is dat de wervelkolom in de rug is kromgegroeid. :) 

xx Eenmeisje004 


Ohh vervelend. Ik vind het naar voor je @Tal .

Wilhelmavemela.


Ik heb ook milde scoliose!!  Ik ervaar opzich niet echt pijn ofzo, maar irritant is het wel. Ik weet eigenlijk niet wat binden is ( sorry ). Dus ik kan geen advies geven. Nog maals sorry


Hoi,

@Haaitje123 binden kan als je bent geboren als meisje maar je je niet (altijd) comfortabel voelt met je borsten, als je bijvoorbeeld trans bent, genderfluid, of non-binary in het geval van Tal (dat staat iig in diens profiel (ik ben nog niet zo bekend met non-binaire aanspreekvormdingen verbeter me als ik het fout doe, ik doe m'n best :) )). Een binder is een soort hele strakke top, hiermee worden je borsten platgedrukt en zijn ze niet meer zichtbaar. 

De vraag is dan natuurlijk of dit veilig kan met scoliose. Ik heb hier eerlijk gezegd echt geen verstand van, ik denk dat je voor een goed betrouwbaar advies het beste naar de huisarts kan.
En, zoals Cody al zei, luister echt naar je lichaam. Een binder moet je niet te lang dragen, en als het pijn doet of op een andere manier niet goed voelt doe m dan af. 

Veel succes!

 

Groetjes,

Paardebloem


Hoi, ook ik weet helaas niet of je veilig kan binden met scoliose. Hiervoor zal je denk ik echt naar je huisarts moeten gaan. Ik heb wel een alternatieve optie voor je, je kan namelijk ook een sport bh dragen. Dat lijkt me minder gevaarlijk en je borsten worden er ook minder zichtbaar van. Het werkt wel iets minder goed dan binden maar ik vind het resultaat prima, zeker als je borsten niet heel groot zijn.


Reageer