Skip to main content

Hoi, 

De afgelopen week ben ik bijna iedere avond misselijk. Misselijk tot het punt waarop ik eigenlijk alles wil laten vallen en naar de wc gaan. Dan val ik uiteindelijk toch in slaap, en de volgende morgen ga ik eventjes op mijn telefoon. Soms ben ik na een tijdje dan ook misselijk. Weet iemand hoe dit kan, want dit is echt niet normaal. Groetjes!

Eet je mischien te weinig? Ik heb dat ook als ik te weinig eet. Anders zou ik even naar de huisarts gaan

Groetjes mij @Anoniemxv 


Ik zou een afspraak maken bij de huisarts als ik jou was. Dit klinkt niet echt normaal idd.


Heyy,

Klinkt idd niet gezond dit.. Zou zeker een afspraak maken bij de huisarts zodat die met je mee kan kijken naar een oorzaak en oplossing voor je klachten.

Groetjess van ItsJustMe <3


Hoi, bedankt voor de reacties 

Ik denk dat het komt doordat ik te weinig eet. Maar ik wil niet meer gaan eten eigenlijk. Dus moet ik het maar gewoon accepteren dan? xx


Dat zou ik niet doen. Gewoon wat extra eten. Je hoeft je moeder niet perce te vertellen. Als zij iets voor je gemaakt hebt, kan je gewoon vragen "mag ik wat meer?" Zo eet je onopgemerkt meer

Groetjes mij @Anoniemxv 


Hey, ja het probleem is niet dat er niet genoeg eten is, maar ik heb een beetje een eetprobleem de laatste tijd en eten maakt me schuldig voelen en zo dus daarom wil ik niet meer gaan eten, xx


Hee Samuel-le,

Je moet je niet schuldig voelen om te eten. Je wordt ouder, dus het is logisch dat je meer eet. Je moet gewoon zoveel eten als dat voor jou goed is. Wel kan je kiezen of je gezond of ongezond wil eten. Ik denk dat als je 3x per dag een gezonde, voedingrijke hoofdmaaltijd eet dat het een stuk beter met je gaat. 

Mag ik misschien vragen waarom eten je schuldig laat voelen? 

 


Hey, 

Ik vind mezelf gewoon niet mooi en ik voel me gewoon alsof als ik eet dat het verspilling is van het eten dus… 

En ik weet dat dat b*llsh*t is, ik ben gewoon normaal gewicht (1.67m lang en iets minder dan 50kg) maar alsnog voelt het zo :( 

groetjes! 


Hoi @Samuel-le ,

Dan heb je denk ik wel echt een eetstoornis. :(

Je kan naar de huisarts gaan voor gesprekken, en hij kan je evt. ook doorsturen. Nu vind je dat misschien een beetje overdreven, maar je kan er beter vroeg bij zijn...


Hey,

Ik weet het niet. Ik eet het minimale zodat het niet zo opvalt, maar is dit dan toch een eetstoornis? 
En als het wel zo is, ik vind mijn huisarts echt niet leuk. Eerder zijn we al naar haar toegegaan omdat ik bang was voor gesprekken, toen was ze niet empathetic, daarna werkte haar methode niet en zijn we terug gegaan en toen voelde ik me gewoon ridiculed. Ik durf eigenlijk sowieso niet naar mijn ouders te gaan. Wat moet ik doen, ik weet het echt niet meer. Xx 


Hey,

Wat lastig. :(  Om eerlijk te zijn: ja, je hebt moeite met eten maar je bent écht niet zwaar, en je gaat je er schuldig over voelen… Dat zijn wel echt symptomen van een eetstoornis.

Kan je niet naar een andere huisarts? En anders moet je maar denken dat het waarschijnlijk toch maar voor kort is, omdat een huisarts er meestal niet bij kan helpen en je dus zal moeten doorsturen naar een psycholoog.

Miss kun je het in een brief aan je ouders laten weten? Is dat minder eng?


Sorry… Mijn reactie was heel bot. :(


Hey alweer… je reactie was niet bot hoor ik ben blij dat je meedenkt 

Naar een andere huisarts gaat niet; zij is volgens mij de enige “echte” huisarts in de praktijk waar ik heen ga, de rest is nog in opleiding dus die mogen nog niks echt zelf doen zeg maar. 

Ik weet ook niet of ik het mijn ouders moet vertellen, ik ben al de oorzaak van veel van hun problemen (ik moet sowieso een psycholoog krijgen, wordt aan gewerkt nu, voor mijn zelfbeschadiging) en ik durf het er gewoon nog niet op te gooien. Ze gaan al door genoeg.

Pff wat een gedoe allemaal 😞 nou ja groetjesss


Hoi,

Fijn dat je wel een psycholoog krijgt, dan kan je het misschien tegen haar zeggen? En miss kun je dan met haar ook bedenken hoe je het tegen je ouders zegt. Of dat zij het doet. 

Maar helaas kan dat wel lang duren. 😞 Dus houd je gewicht wel goed in de gaten, en als je toch gaat afvallen kan je beter toch naar de huisarts gaan…

En eigenlijk denk ik dat je beter wel naar de huisarts kan gaan, want miss is er ook wel iets anders aan de hand.. Snap dat je je ouders niet wil belasten maar dit hoort er nou eenmaal bij, er kan altijd wel wat zijn… 


Hey, 

Ik ben met spoed op de wachtlijst gezet, ze zeiden dat het Max. 8 weken ging duren tot er een psycholoog voor mij werd aangewezen daar dus daar maak ik me niet zo’n zorgen om.

En we hebben thuis volgens mij geen weegschaal dus ik ben compleet clueless. De laatste keer dat ik me heb gewogen was bij een GGD onderzoek op school, vijf weken geleden volgens mij. Dus ook geen idee of ik ben afgevallen of zo. 

Ik denk dat ik even ga wachten tot ik de psycholoog “krijg” en dan kijk ik wel verder. Groetjes 


Hoi,
Dat valt dan nog wel mee… Bv @ItsJustMe zit al iets van 4 maanden te wachten.

Succes , hoop dat het een fijne psycholoog is en het je gaat helpen. :)

Liefs.


Reageer