Vraag

Bijna flauw gevallen. Tips nodig!

  • 25 September 2023
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hoi!

Ik voel me sinds zaterdag eigenlijk al niet zo goed. De hele dag door misselijk, braakneigingen en dat soort dingen. Zondag had ik het rustig aan gedaan, beetje youtube kijken en zo. Maar vandaag had ik weet school (thuisschool). En ik was op de berg voor wifi (buitenland) en ik werd opeens heel draaierig, misselijk. Na een minuut of 5 begon ik te trillen over me hele lichaam en het werd steeds zwart voor me ogen, dat trouwens heel gauw weer wegging. Ik zei tegen me broer dat het internet te traag was en ik naar het huis ging. Maar toen ik me computer in de computertas wilde doen, lukte het niet meer. Eerst ging die ernaast, daarna wilde me handen niet meewerken.  Na een paar minuten is het me gelukt en liep ik de berg af. Maar het lopen ging zowat niet. Steeds struikelen, door me benen heen zakken, niet meer recht kunnen lopen, benen staakte opeens en steeds zwart voor me ogen. Na een stuk ‘gelopen’ te hebben, ben ik maar gaan zitten voor ik serieus zo flauwvallen. Ik heb 10 minuten gezeten of zo en ben toen maar weer door gegaan (voelde me al iets beter), bij het huis, heb ik toen wat gedronken en ben verder gegaan met school in de boeken. Maar nu wil ik eigenlijk weten of iemand een idee heeft hoe dat kon?! Ik voel me nog steeds niet lekker en het werd een paar uur gelden werd het weer opeens zwart. 

Ik durf eigenlijk niet naar me ouders toe, die hebben het al druk genoeg. En we hebben ook niet echt mensen in de omgeving wonen.

Iemand een idee wat ik moet doen?

Alvast bedankt!


4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hey, het klinkt bijna als dat je moet wennen aan de hoogte en de berglucht met minder zuurstof. Vooral heel rustig aan doen zodat je lichaam er aan kan wennen.  En als het blijft misschien toch eens naar de huisarts. Maar hopelijk voel je je morgen al een stuk beter en ben je gewend.  

Tover xxx

Reputatie 3
Badge

@Tover01, dat zou een logische verklaring kunnen zijn, tenzij we hier al een jaar wonen. Aangezien we hier al lang wonen en ik al een jaar elke dag de berg op en af gaan, zal het waarschijnlijk een andere oorzaak hebben. Huisarts gaat het niet worden, we wonen 1 uur van het dorp af en 25 minuten van een beton/asfalt weg. 

Maar bedankt voor het meedenken!

Hoi @I am I !

Ik ken het gevoel (heb er zelf nu ook last van...). Misschien heb je tekorten? Als je bijvoorbeeld te weinig ijzer hebt kan het zuurstofgehalte in je bloed te laag zijn waardoor je sneller flauwvalt.

 

Reputatie 3
Badge

Hey,

Tekorten, zou het niet weten. Slik tegenwoordig wel extra vitamine b12 en drink weer melk. Als ik slecht slaap is het erger dan dat ik goed slaap, dus dat kan er ook mee te maken hebben.

Maar we eten wel gevarieerd en zo, dus denk niet dat ik tekorten heb. Ben ook veel buiten en zo.

Bedankt voor je reactie @Jesse_6567 !

Reageer