Vraag

bh kopen

  • 20 April 2022
  • 9 reacties
  • 236 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

helppp mijn moeder zegt nu al voor de 10de keer dat ik nu echt een bh moet maar ik zeg steeds nee omdat ik dat niet wil maar mijn moeder zegt dat ik dan misschien hang borsten krijg maar ik ben 12 en ik schaam me als ik een bh ga kopen en wat zeg ik dan tegen mijn moeder ja ik wil een bh NATUURLIJK GA IK DAT NIET ZEGGEN en ik schaam me ook als ik een bh ga kopen wnr kochten jullie een bh en hoe zeiden jullie dit thxxx alvast xxxx


9 reacties

Waarom schaam je je daarvoor, kan je dat misschien verwoorden? Borstgroei hoort nou eenmaal bij de puberteit en de groei en ontwikkeling van ons lichaam. Dat vind je nu misschien nog niet zo chill maar je kunt er niets aan doen. Omarm het😅. Je hoeft je echt niet te schamen voor je borsten hoor. Ieder meisje heeft ze toch, de een wat eerder dan de ander. 

Bij mij begon het ook een beetje rond die leeftijd. Ik stond al bijna op het punt om het zelf te vragen aan me moeder maar toen begon mijn moeder er net zelf over. Ik vond het wel stoer en voelde me juist volwassen met zo'n bh. Ik zag en zie het probleem er niet echt mee. Kun je misschien wat beter uitleggen waar je nou precies mee zit?

ik schaam me er voor omdat ik het niet fijn vind al die verandering en ik weet dat iedereen het heeft maar ik wil ze helemaal niet omdat ik me dan opeens zo volwassen voel en heel anders voel en ook niet echt blij ben met mijn lichaam dan

Ik snap dat het allemaal best snel gaat, daar kunnen we helaas niets aan doen. We kunnen ze niet wegtoveren. Die veranderingen aan je lichaam zijn allemaal heel raar en nieuw natuurlijk, maar het hoort wel bij groot worden. Het went echt vanzelf.

Zo'n bh verandert toch eigenlijk niks. Het zorgt alleen voor wat ondersteuning (comfort) en het zorgt ervoor dat je ze niet te erg door je shirt heen ziet komen. Jij blijft dezelfde jij, met dezelfde borsten, alleen zit er nu dan een stofje omheen. Dat verandert toch niets aan hoe jij je voelt. Als jij je nog niet volwassen voelt, helemaal prima.

Als je een bh echt nog een stapje te ver vind, kun je ook met je ma overleggen of een topje of iets wat daar op lijkt (sport bh, bustier of een andere niet-voorgevormde  bh), misschien wat voor jou is. Zie het gewoon als een half hemd of ondershirt, meer is het niet.

Reputatie 5
Badge +1

Hey!
 

Ik snap heel goed dat het allemaal nog niet fijn en onwennig is als je lichaam gaat veranderen.  Toch kan je er niets tegen doen en gaat de natuur zijn gang. Als je wat ouder bent en je lichaam nog volwassener is geworden, dan ga je het vanzelf accepteren en inzien dat het eigenlijk heel mooi is! 

En voor een bh kopen hoef je je echt niet te schamen. Ga naar een goede winkel bijv. de Hunkemöller, daar geven ze hartstikke goed advies en hebben ze allerlei soorten en maten bh's.  In het begin zal het nog een beetje vervelend of apart zitten maar dat gaat na verloop van tijd over en dan merk je er niks meer van:)

Succes! En je zal zien dan je vanzelf gaat accepteren dat je lichaam volwassen word.

Liefs<3

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb op mijn 11e een BH gekocht met mijn moeder (mijn moeder vroeg het) omdat als ik bij judo (zit niet meer op) een wit topje en een wit T-shirt aan had zag je mijn tepels nog dus toen heb ik dat met mijn moeder gekocht. En ze zitten heel chil was wel even wennen.

Wilhelmavemela.

Ik snap helemaal wat je bedoelt want ik had dit zelf ook maar een bh kopen is niks om je voor te schamen.

thxxxxxxxx voor alle antwoorden echt heel lief!!!thxxx xxxxxx😘

Reputatie 7
Badge +19

Zeg je als het gelukt is? en hoe je het vind?

Wilhelmavemela.

doe ik xx

Reageer