Vraag

bevalling

  • 15 June 2020
  • 3 reacties
  • 316 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo ik heb een vraag. Ik weet niet zeker of iemand het kan beantwoorden maar goed. 

 

Ik ben 15 jaar en 8 maanden geleden seksueel misbruikt door een vriend van mijn vader.  Snel daarna kwam ik erachter dat ik er zwanger van was geworden. Het is nu 8 maanden later en het duurt niet lang meer tot de bevalling.  Ik ben hier heel bang voor omdat ik niet zo goed weet wat ik moet verwachten en hoe lang alles gaat duren. Weet iemand hier iets van? 

Mvg, An05


3 reacties

Hoi

 

Allereerst: wat naar voor je dat je misbruikt bent geweest. Ik hoop dat je hiervoor de nodige steun en hulp hebt mogen ontvangen. Voel je je gesteund in je omgeving, ook rond de zwangerschap?

 

Een bevalling kan, zeker bij je eerste kindje, een tijd duren. Van twaalf tot zestien uur. Echter zijn er een hoop dingen waardoor een bevalling korter of langer kan duren. Ben je al eens langs geweest bij de gynaecoloog, op controle? De gynaecoloog kan je namelijk alles vertellen over de bevalling. Dat doet de gynaecoloog vast beter dan de tieners op dit forum :slight_smile:

 

Gezien je jonge leeftijd, raad ik je aan om in het ziekenhuis te bevallen. Daar kan je namelijk bijgestaan worden door artsen en verplegend personeel. Ook kan er je verdoving toegediend worden tegen de pijn. Of je voor die verdoving kiest, is jouw keuze. Sommigen kiezen er namelijk bewust voor om op natuurlijke wijze, zonder verdoving, te bevallen. 

 

Probeer geen horrorverhalen van het internet te lezen rond bevallingen. Die verhalen zijn namelijk vaak een stuk overdreven, of komen zelden voor. Ga voor nuttige info langs bij een arts. Die kan je doelgericht verder helpen, en kan meteen nakijken of je zwangerschap goed vordert. 

 

Wat ik regelmatig hoor, is dat je de pijn en vermoeidheid van de bevalling zo vergeet wanneer je je kindje in je armen krijgt. Probeer je op dat moment te richten; zo kom je er vast door. 

 

Steunt je gezin je bij de komst van het kindje? Heb je bijvoorbeeld al kinderkleding en een wiegje? Heb je die nog niet, kan je zo nodig eens in tweedehandswinkels gaan kijken. Kinderen groeien namelijk erg snel, en zijn zo uit hun kledij gegroeid. Tweedehandskleding en andere spullen, die vaak nog in prima staat zijn, zorgen er dan voor dat je een hoop geld bespaart. 

 

Gr. Kenshin

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik ben 5 dagen geleden bevallen en het ging heel goed. Het deed wel erg veel pijn, maar zoals je zei vergat ik dat zodra ik mijn zoontje vasthield.

Ik voel me gelukkig enorm gesteund door familie en vrienden. En nu ben ik blij met de keuzes die ik heb gemaakt. 

Gr. An

 

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon i.v.m. overzichtelijkheid forum

Hey An

 

Gefeliciteerd met je kindje :slight_smile:  Dat heb je dapper gedaan, die bevalling. Fijn ook, dat je omgeving je steunt. Nog een mooie toekomst gewenst, en een goede gezondheid voor je kindje :four_leaf_clover:

 

Gr. Kenshin

Reageer