Vraag

Beugel en praten

  • 15 May 2020
  • 6 reacties
  • 272 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb dus sinds kort een beugel, namelijk de blokjesbeugel. Geen problemen mee. Daarbij heb ik nog iets anders dat ze Transforce noemen (als je opzoekt op internet kom je al heel ver met wat het is en hoe het eruit ziet.) Het probleem is dat ik gewoon niet goed kan praten. Ik slis heel erg en ik praat alsof ik mijn hele mond vol heb met eten. Is er iemand die mij tips, advies, of iemand die ook zo'n ding heeft (gehad) en mijn hun ervaring kunnen vertellen met het praten enz.


6 reacties

Hoi!!

Ik heb ook een blokjesbeugel, het is heel normaal dat je slist als je een beugel hebt.  Bij mij is het na een tijd veel minder geworden! Ik heb mijn beugel nu 1.5 jaar en heb er bijna geen last meer van.

Gr.

Mij

Hoi!!

Ik heb ook een blokjesbeugel, het is heel normaal dat je slist als je een beugel hebt.  Bij mij is het na een tijd veel minder geworden! Ik heb mijn beugel nu 1.5 jaar en heb er bijna geen last meer van.

Gr.

Mij

Hoii, bedankt voor het reageren. Slis jij alleen door de blokjesbeugel of heb jij daarbij ook een transforce want ik denk dat ik daar eigenlijk alleen van slis.

Hoi,

Ik heb zel ook een blokjesbeugel. In het begin kon ik ook echt niet goed praten en noemden ze mij allemaal nare dingen. Na een tijdje wordt het praten makkelijker.

x

Hey,

Ik heb ook een blokbeugel gehad in het begin sliste ik heel erg maar mijn orthodontist heeft mij verteld dat het eigenlijk in de loop van de tijd wegtrekt doordat je gewend raakt aan de beugel en daardoor stopt het geslis ook helpt het om "veel" te praten daardoor wen je sneller aan het praten met blokbeugel.

Groetjes sam

Reputatie 1
Badge

Hoi, ik heb sinds gister zowel boven als onder de Transforce beugel. Praten gaat indd echt moeilijk! Maar hoe doe of deed jij dit met eten?? Ik kan nu alleen vloeibaar eten. Gaat dit na paar dagen over dat je weer wat normaler kan eten? Ben bang om af te vallen. Help😵‍💫

Gaat het nu beter ???

Reageer