Vraag

beugel

  • 22 June 2021
  • 7 reacties
  • 145 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hoi allemaal,

 

ik ben gymnasticgirl en wil wat vragen stellen over beugels. Over een week krijg ik te horen welke beugel ik krijg. Ik vind dit heel spannend. Waarschijnlijk wordt het een blokbeugel en daarna een blokjesbeugel. Ik ben heel benieuwd wat voor beugel ik krijg. Ik krijg trouwens een beugel omdat ik een overbeet heb en een beetje scheve tanden. Hebben jullie tips om de spanning los te laten? En hoe lang duurde het bij jullie voordat je de beugel kreeg??

byebye

gymnasticgirl


7 reacties

Reputatie 3
Badge +1

hay hay.

ik had ook een blokbeugel maar dan 8 jaar lang denk ik . ben er nu 2 jaar vanaf. dus vanaf groep 5 want ben nu 17. maar dat kwam ook omdat ik hem nooit doeg. het is helemaal niet eng en je raakt  er snel aan gewend. en daarbij hoe beter je hem draagt hoe sneller je ervan af bent dus neem geen voorbeeld aan mij dit keer.  Want als je hem goed draagt kan je sneller afbouwen en ben je er dus ook sneller van af :)

 

En je kan maar zo denken beter nu een beugel dan later, want sommige volwassenen nemen pas op hun 30ste een beugel en een beugel is ook best duur. 

 

en ik weet zeker dat het je heel goed zal staan:blush:

 

joe joe 

liefs mij x

Reputatie 1
Badge +1

-onnodige quotes verwijderd-

 

Hey,

 

super leuk dat je gereageerd hebt. Dankjewel. Jeetje… wat droeg je de beugel lang. Ik krijg over een paar dagen te horen welke beugel ik krijg. 

Ik ben het er ook wel mee eens om beter nu een beugel te hebben dan op mijn 30e. 

 

Byeee

gymnasticgirl

hey,

ik heb ook een beugel gehad, maar ik had een slotjes beugel. Ik zou hem eigenlijk 1 jaar moeten hebben maar het werd uiteindelijk rond de 2 jaar omdat ik mijn elastieken niet goed genoeg droeg. Dus een tip van mij is om goed te doen wat de orthodontisten zeggen. En ja het is een beetje wennen als je de beugel eenmaal hebt maar dat gaat snel wel over denk ik. Tot die tijd gewoon lekker aan andere dingen denken en andere dingen doen :) 

 

groetjesss

Reputatie 1
Badge +1

 
(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Heyy,

 

dankje voor je reactie. Ook bedankt voor de tip. 

 

Byeee

Reputatie 1
Badge +1

Hii, ik heb precies dezelfde beugels gehad! Ik had een enorme overbeet en mn tanden stonden zo scheef als wat. Nu ben ik 2,8 jaar later, en mag hij er over 9 dagen uit! Ik ben superblij met het resultaat. Verder is een blokbeugel wel even wennen, het is enorm groot en voor je gevoel kan je er in het begin er niet mee slikken, maar dat leer je vanzelf. Om het sneller te laten gaan, probeer goed je lippen te sluiten als je de blok in hebt en maak hem goed schoon, met tandpasta en water. Met de slotjes eigenlijk hetzelfde: het is wennen maar op een moment voel je hem niet meer. Na het aandraaien voel je het wel een tijdje en dan is het weer weg. En geloof me het resultaat wordt prachtig! 

 

(ik was dus 10,5 toen ik m kreeg en ben nu net 14!)  liefs x

Reputatie 3
Badge +2

heyy! ik heb sinds gister slotjes en ben nu bezig met afbouwen van blok :)) blok doet niet zo’n pijn mr wel veel dragen anders dan ben je al bejaard en uitgegroeid voordat je slotjes krijgt… slotjes doet nu op dit moment wel pijn mr ik denk dat het wel weggaat. blok moet nu ‘s nachts in (doet eerst best pijn trouwens) en ik kon eerst nauwelijks eten en heb tand/kiespijn hopelijk gaat t weg

byeeee

Heb veel vriendinnen gehad met slotjes beugel sommige hadden af en toe last als ze dan net naar de orthodontist waren geweest. Ik heb wonder boven wonder nog nooit geen beugel hoeven dragen en dat terwijl ik nu nog steeds lig te duimen 

Reageer