Skip to main content
Vraag

Besnijdenis

• February 9, 2025
  • 5 reacties
  • 311 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hi,

Ik ben een paar maanden geleden erachter gekomen dat ik fimosis heb (strakke voorhuid). Nou is het dus dat ik al wat “rekoefeningen” heb gedaan en inmiddels mijn voorhuid over de eikel kan trekken. Alleen is het probleem nu dat mijn eikel pijn doet als ik het aanraak. Dit is hoogstwaarschijnlijk een infectie. Ik moet naar de huisarts toe, maar ik durf eigenlijk niet te bellen. Ik ben twee weken geleden 16 geworden, dus moet dit zelf regelen ipv dat mijn ouders kunnen bellen. Ik wil hoogstwaarschijnlijk een besnijdenis doen, want dat is beter voor een infectie zoals deze.

Hoe moet ik dit regelen? 

5 reacties

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 10, 2025

Heyy,

Snap dat het ongemakkelijk is om naar de huisarts te bellen, maar dat is toch wel echt de eerste stap die je moet zetten als je hulp wilt hierbij. Bij de huisarts kijken ze echt niet raar van op dit soort dingen het gebeurt veel vaker en schaamte is niet nodig. Overleg het even en kijk samen met je huisarts naar wat er nu het beste kan gebeuren om van je problemen af te komen! :)

Groetjess, ItsJustMe <3

Forum|alt.badge.img

@ItsJustMe 

Dank voor je reactie! Ik zal morgen ff bellen :)))

King.tbdl
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • February 13, 2025

Hey, ik weet niet hoe oud je bent maar ik had dit toen ik wat jonger was ook… rond 14 jaar kwam mijn voorhuid pas een beetje los te komen.. 

dus maak je nog niet al te veel zorgen! 

King.tbdl
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • February 13, 2025

Ik zie nu net dat je 16 bent dus mijn andere reactie moet de kindertelefoon maar niet plaatsen😅 ik zou de huisarts bellen. En het is misschien wel slim om het er met je ouders over te hebben want die kunnen altijd helpen! 

Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • March 3, 2025

Weet je zeker dat het een infectie is? Eikel kan ook gewoon gevoelig zijn omdat ie altijd onder je voorhuid heeft gezeten. Wat betreft huisarts kan je altijd effe langsgaan en je ouders kunnen gewoon nog bellen om een afspraak voor je te maken hoor. En mogen gewoon mee als je dat wil. Succes