Skip to main content

Hoi mensjes! 

Ik ben een meisje van 13. Dus ik wou een keertje gaan mijn benen scheren maar ik weet niet wanneer ik eraan kan beginnen en hoe kan ik dat het beste doen zodat je geen wondjes van krijgt enzo.

Groetjes <3

Hoii, ben geen meisje maar ik daxht ik reageer toch maar ff.

de meeste meiden beginnen met benen scheren als hun beenhaar meer wordt. Sommige hebben bijvoorbeeld donkere beenharen waar je het snel op ziet.  Je moet daar eigenlijk mee beginnen wanneer jij dat wil en je daadwerkelijk ook echt beenhaar hebt lol. 

Je kan dat doen met een scheermesje. Wat belangrijk is, is dat je je benen en het scheermesje nat maakt, onder de douche bijvoorbeeld. Je moet dan iets van scheerschuim op je benen smeren. Dan kan je scheren, van beneden naar boven. Niet al te hard drukken maar je voelt en merkt zelf wel hoe en wat. Kwestie van oefenen.

 

joeeeee


Tips: 

https://www.etos.nl/advies/lichaamsverzorging/benen-scheren/

Met scheerapparaatje gaat het ook prima. 

Groetjes liefs Julian X


Heyy @Basia13x

Hier wat tips: 

Het is het fijnste als je met scheerschuim scheert, maar je zou ook je benen nat kunnen maken. Je hebt verschillende soorten scheerschuim voor verschillende huidtypes. Je moeder heeft meestal dezelfde huidtype als jij. Je zou kunnen kijken met welke scheerschuim je moeder heeft en die een keer uit testen als dat van haar mag.

Verder kan je met wegwerp scheermesjes scheren. Die zijn iets goedkoper en er zitten er meer van in een pak.

Altijd van boven naar beneden scheren, anders krijg je bultjes en sneller wondjes. 
 

Hoop dat je hier iets aan hebt. :) 

xx Eenmeisje004


Reageer