Vraag

Benen scheren

  • 7 August 2020
  • 8 reacties
  • 235 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo forummers,

ik heb ongeveer een maand geleden aan mijn moeder verteld dat ik graag mijn benen wilde scheren. Mijn beenhaar is namelijk heel donker en daardoor valt het erg op. Dit vind ik niet zo aantrekkelijk als meisje zijnde.
Mijn moeder was heel aardig en behulpzaam. Ze had me haar epileer apparaat geleend en tot nu toe epileer ik altijd mijn beenhaar. Alleen met een epileer apparaat krijg ik niet alle haartjes perfect weg. Met een scheermesje kan je veel preciezer te werk gaan. Daarom wil ik mijn benen een keertje scheren om het uit te proberen. Nu weet ik niet zo goed hoe het moet en wat je daarvoor nodig hebt.
Een vriendin vertelde me dat ik mijn benen eens moet scheren met haar conditioner. Daardoor krijg je hele gladde en zachte benen zei ze. Maar haar conditioner?! Ik vind het heel gek klinken. Is er iemand die dat ook gebruikt? En werkt het? De enige haar conditioner die ik thuis heb is deze:

Kan ik deze ook gebruiken? 
En heeft verder iemand nog tips of dingen die ik juist echt niet moet doen? Ze zijn altijd welkom. Bedankt voor je tijd!

soyeonx ♡


8 reacties

Hey soyeonx

 

Tegenwoordig smeert iedereen vanalles op hun benen, veel kwaad zou haar conditioner ook niet kunnen denk ik, maar ik denk dat je het best houdt bij simpel scheerschuim. Dat is tenslotte gemaakt voor scheren. 

 

Op je benen (dit geldt bv. niet voor schaamhaar) kan je tegen de haarrichting in scheren, voor een extra glad resultaat. Gebruik een nieuw, scherp mesje van goede kwaliteit, en houd deze bij het hendeltje vast (en dus niet bij het mesje zelf). Succes ermee :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hey @soyeonx ,

 

Hier een linkje.

 

Over het scheren met een mesje, zorg dat je een goed mesje hebt ,dus niet bot,en schoon ,gebruik goed scheerschuim. 

 

Conditioner. Idk of dat ook kan,maar misschien bedoelde ze van dat speciale schuim voor het scheren.dat laat je er even op zitten en dan wacht je ff en dan haal je het weg, bijvoorbeeld van de kruidvat. Ik gebruik geen cinditioner,  ik hou het of een scheerapparaat of dat schuim van de kruidvat , en heel soms met een scheer mes.

Ik weet niet of je die gebruiken kan sorry. Wat je niet moet doen, tegen de haarrichting in scheren,  dat moet je niet doen.

Hopelijk heb je er wat aan!

 

Groetjes Gebruiker c 

 

EDIT: ik zie al dat Kenshin al een goede reactie achter heeft gelaten.

Ik zou inderdaad gewoon scheerschuim/-gel gebuiken, dat is hier echt voor gemaakt. Maar je kunt het eens met conditioner proberen. Wie weet werkt het idd hele goed. Kan op zich geen kwaad.

Groejess

Hoi @Kenshin, @Gebruiker c en @xLisa,

bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb hier echt wat aan gehad!
Alleen Kenshin zegt dat je wel tegen de haar richting in kan scheren maar Gebruiker c zegt van niet. Dus kan het wel of niet ha ha!

soyeonx ♡

Op je benen kan het wel tegen de richting in, vind ik, omdat die haren vaak minder stug zijn. Schaamhaar daarentegen en gezichtsbeharing zijn vaak een stuk dikkere haartjes, waardoor je sneller irritatie en ingegroeide haren kan krijgen na het scheren tegen de haren in. 
 

Gr. Kenshin

Ja , het is zoals kenshin al zei, het kan wel, als je maar niet te snel doet , dan komt het wel goed. Als je te snel doet kan het zijn dat je van die irritatie bultjes krijgt, maar als je voorzichtig doet en misschien daarna even crème opsteekt daarna, is het wel goed.

 

Groetjes Gebruiker c 

Ik heb nog ff gegoogeld, hier kwam ik terecht. Ik citeer: 

Ja, je leest het goed. Voor het scheren van je benen hoef je voortaan geen scheerschuim meer te kopen. Pak gewoon je fles conditioner erbij. Zoals je natuurlijk al weet, maakt conditioner je haren zacht. Als je het aanbrengt op je benen, worden ook deze haartjes zacht waardoor het scheren makkelijker gaat. Daarnaast heb je een baby zacht huidje na het scheren. Het scheren met conditioner werkt precies hetzelfde als met scheerschuim. Laat de conditioner wel even intrekken, zodat de verzorgende ingrediënten ook echt de tijd krijgen om de haartjes zacht te maken.

Deze hack is natuurlijk ook ideaal voor op vakantie. Dan hoef je in plaats van twee producten nog maar één product mee te nemen, dat scheelt weer! Oh, en een goede tip: als je je benen gaat scheren met conditioner, gebruik dan niet je allerduurste variant. Dat zou zonde zijn, want een cheap ass variant werkt ook prima voor het scheren van je benen. Die dure fles gebruik je dan gewoon voor je haren.

 

Laat je bevindingen maar horen.

Groetjess

Hoi soyeonx,

Als ik eerlijk ben heb ik geen ervaring met mijn benen scheren. (Ik heb daar nog geen donkere haartjes, dus daar begin ik nog niet aan.) Daarom heb ik geen idee of het gebruik van haar conditioner een goede optie kan zijn. Dus als je twijfelt zou ik het gewoon je ouders navragen. Misschien weten zij of het kan helpen of niet. En anders kan je altijd nog gewoon scheerschuim gebruiken. 

Nog even een paar kleine tips: zorg voor een scheermesje van goede kwaliteit en zorg ervoor dat het mesje niet bot is. Je kan altijd je ouders om advies vragen voor een (nieuw) scheermesje. 

Goed dat je het ook een keer wil gaan proberen met een scheermesje. Misschien vind je dat wel een veel fijnere manier. Ook is het goed dat je voor nieuwe manieren openstaat. Gewoon een beetje experimenteren wat je fijner vindt. 

Ik hoop dat ik je goed heb kunnen helpen! (:

- Anoniempje_2005

Reageer