Vraag

ben ik te mager

  • 21 February 2021
  • 12 reacties
  • 170 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey iedereen ben ik te mager ik heb een bmi check gedaan en ik schrok me echt helemaal rot. ik kwam op veel te laag te staan met een score van 8,7. mijn lengte is 1,89 en gewicht 31 kg leeftijd is 14 jaar ik weet het gewoon even niet zo snel eigenlijk. ik kan soms wel goed me ribben zien als ik me bikini aan heb en als we dan een stuk wandelen houdt ik voor de fun wel eens me buik in en dan steken ze echt naar voren. we liepen afgelopen zomer over de parkeerplaats bij het station toen hield ik dus ook me buik in hoorde ik wat jongens schreeuwen anorexia patient. 


12 reacties

Hallo TessaV :)

Eigenlijk zit je nu op het niveau 'bijna dood'’ qua gegevens die ik zie.  Dus ja, je bent (veel) te mager.

-TheMightySlayer <3

 
(onnodige quote verwijderd)

maar het gekke is ik voel me niet slecht en ik eet gewoon normaal 

Ja, dat is wel apart. Misschien komt het doordat je lichaam iets heeft waardoor het eten niet omzet in lichaamsgewicht maar ik raad je aan om naar de huisarts te gaan gezien je op een levensgevaarlijk gewicht zit. 

-TheMightySlayer <3

Reputatie 6
Badge +7

Hoi TessaV,

het klopt dat je echt best wel ondergewicht hebt. Ik heb ook ondergewicht. Maar niet zo erg (in andere woorden: ik heb laag en jij veel te laag). 

Er kunnen meer redenen zijn voor je ondergewicht. Zo kan het voor een deel al in je genen zitten. Ik heb hier niet heel veel verstand van, en ga je dus verder ook geen verkeerde dingen aanpraten. Wel kan je zelf even rondkijken op de site van het Voedingscentrum.

Het is misschien verstandig, aangezien het toch best wel ondergewicht is, om het met je ouders te bespreken. Je kan ook overwegen om naar de huisarts te gaan. Die kan je ook verder helpen.

Heel veel succes!

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 5
Badge +6

Ben je wel echt 1.89 cm lang, dat is best wel lang voor een 14 jaar oude meid, ik ben 1.87, maar ik ben echt tering lang, langer dan normaal, dat je 31 KG bent geloof ik niet helemaal, als je zo lang bent ben je zoiezo zwaarder dan 50 KG, dat is gewoon hoe lange mensen zijn gebouwd, met hele zware botten, dus dat je 31 KG bent, bijna dood, en je voelt je gewoon goed… het klinkt als een onrealistisch verhaaltje...

Ben je wel echt 1.89 cm lang, dat is best wel lang voor een 14 jaar oude meid, ik ben 1.87, maar ik ben echt tering lang, langer dan normaal, dat je 31 KG bent geloof ik niet helemaal, als je zo lang bent ben je zoiezo zwaarder dan 50 KG, dat is gewoon hoe lange mensen zijn gebouwd, met hele zware botten, dus dat je 31 KG bent, bijna dood, en je voelt je gewoon goed… het klinkt als een onrealistisch verhaaltje...

 

Gast, dit kan je niet maken. Misschien is het wel echt en voelt ze zich nu gekwetst door jouw opmerking

-TheMightySlayer <3

Reputatie 5
Badge +6

@TheMightySlayer , haar bmi is 8,7, ze is zo’n beetje al dood, je hebt wel wat vet nodig om te leven, ik ben 2 cm korter dan haar, en meer dan dubbel haar gewicht, terwijl ik mn ribben ook gewoon kan zien, dus 31 kg is gewoon onrealistisch...

Een tip: ga naar de huisarts, die weet er (denk ik) alles van af, omdat je in de reacties zei dat je gewoon normaal eet en omdat een bmi van 8.7 heel laag is. :)

Badge

Zoals al is gezegd zou ik naar de huisarts gaan! Ik heb een aantal tips over voedsel waar je van aan kunt komen als je die misschien nodig hebt. Probeer 3 grote maaltijden en 3 grote snacks te eten per dag. Eet tot je vol zit en drink GEEN water voordat je gaat eten. Probeer vooral pindakaas, kip, eieren, rijst, vis, nootjes en kaas te eten. Drink ook veel water. Probeer de tijd tussen het eten door altijd minder dan 4 uur te houden. Doe vooral geen cardio!!! Ik hoop dat ik je hiermee kan helpen.

Reputatie 4
Badge +3

Ben je wel echt 1.89 cm lang, dat is best wel lang voor een 14 jaar oude meid, ik ben 1.87, maar ik ben echt tering lang, langer dan normaal, dat je 31 KG bent geloof ik niet helemaal, als je zo lang bent ben je zoiezo zwaarder dan 50 KG, dat is gewoon hoe lange mensen zijn gebouwd, met hele zware botten, dus dat je 31 KG bent, bijna dood, en je voelt je gewoon goed… het klinkt als een onrealistisch verhaaltje...

he flopflop ik snap dat dit een beetje ongeloofwaardig klinkt maar het zou wel mogelijk kunnen zijn, meisjes wegen meestal sowieso minder dan jongens al zijn ze even lang. Meisjes zijn vaak ook smaller gebouwd en zijn gewoon wat lichter van gewicht.

Maar idd dit is dan wel echt heftig want dat is heel weinig. Ik weeg zelf 50 kilo terwijl ik maar 1,64 ben maar ik ben wel gewoon op een goed gewicht. 

Mag ik weten hoeveel jij dan meestal eet op een dag want je zegt dat je wel gewoon eet.

Ik zou het hier met je ouders over hebben en daarna naar de huis arts gaan die kan je helpen om op een gezond gewicht te komen

Reputatie 5
Badge +6

Hee @sillie78 , ik ben zo slank als je een jongen maar kan hebben, daarom vindt ik het ongeloofwaardig...

Reputatie 4
Badge +3

Hee @sillie78 , ik ben zo slank als je een jongen maar kan hebben, daarom vindt ik het ongeloofwaardig...

oh ja dan snap ik het wel, maar het gebeurt wel eens al klinkt het idd heel raar en ze zou idd ook al bijna in het ziekenhuis moeten liggen want het is gevaarlijk

 

Reageer