Vraag

ben ik te lang voor mijn leeftijd

  • 23 August 2021
  • 4 reacties
  • 330 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben 12 jaar en 1.75 ongeveer, en was altijd al de langste van de klas, zelfs nog langer dan de meester, en heb schoenmaat 43.


4 reacties

Dat is inderdaad wel uitzonderlijk lang en groot (schoenmaat) voor je leeftijd, zeker als meisje. Echter, waarom zou je te lang zijn?

Als je het zelf erg vervelend vindt, zou je een afspraak bij de huisarts kunnen maken. Wellicht kan hij/zij groeiremmers voorschrijven, maar ik zou vooral blij zijn met de lengte die je hebt. Up to you! :)

Heyy

 

Als je gemiddelde lengtes erbij pakt ben je inderdaad te lang voor je leeftijd. De gemiddelde lengte voor een meisje van 12 jaar is 1,55m lang.

 

12 jaar 154.0 cm 155.3 cm
13 jaar 160.9 cm 160.8 cm
14 jaar 168.2 cm 164.7 cm
15 jaar 174.4 cm 167.1 cm
16 jaar 178.7 cm 168.6 cm
17 jaar 181.3 cm 169.3 cm
18 jaar 182.6 cm 169.8 cm

 

(Links geldt voor jongens en rechts geldt voor meisjes)

Bron: https://gemiddelden.nl/kinderen/gemiddelde-lengte-kind/

 

 

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.. Jij bent namelijk mooi zoals je bent:wink:

Als je het zelf vervelend vindt dat je zo lang bent of als je je er druk om maakt kan je dit altijd even met je ouders bespreken of even langs de huisarts gaan om dit met hem/haar te overleggen.

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Heyy

 

Als je gemiddelde lengtes erbij pakt ben je inderdaad te lang voor je leeftijd. De gemiddelde lengte voor een meisje van 12 jaar is 1,55m lang.

 

12 jaar 154.0 cm 155.3 cm
13 jaar 160.9 cm 160.8 cm
14 jaar 168.2 cm 164.7 cm
15 jaar 174.4 cm 167.1 cm
16 jaar 178.7 cm 168.6 cm
17 jaar 181.3 cm 169.3 cm
18 jaar 182.6 cm 169.8 cm

 

(Links geldt voor jongens en rechts geldt voor meisjes)

Bron: https://gemiddelden.nl/kinderen/gemiddelde-lengte-kind/

 

 

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.. Jij bent namelijk mooi zoals je bent:wink:

Als je het zelf vervelend vindt dat je zo lang bent of als je je er druk om maakt kan je dit altijd even met je ouders bespreken of even langs de huisarts gaan om dit met hem/haar te overleggen.

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Sorry, maar ben het er niet helemaal mee eens, 9 van de 10 keer kloppen die tabellen niet, want het kleinste kind uit mijn klas was 1.55

Heyy

 

Sorry, maar ben het er niet helemaal mee eens, 9 van de 10 keer kloppen die tabellen niet, want het kleinste kind uit mijn klas was 1.55

Het spijt me als ik verkeerd overkwam met mijn reactie want dat is absoluut niet mijn bedoeling!:slight_smile: 

 

De tabel die in mijn reactie staat geeft de gemiddelden aan.. Niet de normalen want die zijn er inderdaad niet!

 

Iedereen heeft een andere groeicurve en het ene kind is langer dan het andere kind. Je moet inderdaad geen waarde hechten aan die tabel en ook geen waarde hechten aan al die gemiddelden! Jij bent echt mooi zoals je bent namelijk:blush:

 

Geen enkel kind groeit hetzelfde. En het ene kind wordt nu eenmaal langer dan het andere kind. Ook zal het ene kind eerder uitgegroeid zijn dan het andere. In de onderstaande tabel staan de gemiddelde groeitoenamen en de gemiddelde lengtes van op tijd geboren kinderen. De groei van kinderen wordt bijgehouden in groeidiagrammen. Hierbij wordt op verschillende momenten de lengte en gewicht gemeten en uitgezet in een grafiek. Het is belangrijk dat het kind zijn eigen lijn blijft volgen en niet te langzaam of te snel gaat groeien

Bron: https://www.hanze.nl/nld/onderzoek/kenniscentra/hanzehogeschool-centre-of-expertise-healthy-ageing/lectoraten/lectoraten/lahc/producten/producten/kindexpert/ontwikkeling-van-kinderen/groei/groei

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reageer