Om te beginnen, ik heb even je bmi gecheckt, jouw bmi is ±22,7. Een bmi tussen 18,5 en 25 wordt gelabeld als gezond gewicht. Dus je hebt niet per se overgewicht. Wat wel kan is dat je vetpercentage wat hoger ligt. Je hoeft dus niet per se gewicht kwijt te raken maar misschien alleen vet omzetten in spier.
Als je dit per se wilt zou ik een beetje op je eten letten en wat meer bewegen. Maar allemaal niet te streng hoor, gewoon rustig aan, beetje bij beetje. Te snel afvallen is zeker niet gezond, net zoals jezelf uithongeren met een streng dieet of je lichaam uitputten door jezelf te ‘overtrainen’.
Je zegt dat je eergisteren bent begonnen met afvallen. Als je toen 60 kg was en nu al 57,9 kg gaat dat wel heeel snel. Je moet echt niet te snel afvallen.
Wat doe je nu om af te vallen?
Groetjess
bedankt voor je reactie!!
ik drink nu heel veel water en let goed op wat ik eet
groetjes Merel
Veel water drinken kan sws geen kwaad. Qua op je eten letten, moet je ook niet doorslaan. Je lichaam heeft echt voedingsstoffen nodig om te functioneren. Dus ga jezelf niet uithongeren met een streng dieet.
Doe je trouwens aan een sport? Of beweeg je op een andere manier?
Groetjess
Sorry voor de late reactie, ik ga op dansen 2 uur per week en ik fiets iedere dag 20 kilometer met een electrische fiets door de week