Skip to main content
Vraag

ben ik te dik

• January 30, 2025
  • 6 reacties
  • 157 Bekeken

hey

mijn klasgenoten zijn allemaal minimaal 10kg lichter dan mij.

Ik ben 1.57 meter, 12 jaar en 54,5 kg. Is dat te dik?

Alvast bedankt voor alle antwoorden!

Groetjes eendje.

6 reacties

• February 19, 2025

bedankt! hoeveel kg ben ik te zwaar? dan weet ik of ik wil afvallen namelijk

• February 19, 2025

ik heb je bmi gecheckt in je bent wel een heel klein beetje te zwaar maar niet om je zorgen te maken hoor 

• February 19, 2025

@imjustagirl01, bedankt! Hoeveel kg ben ik te zwaar?? Dan kan ik kijken of ik wil afvallen

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 24, 2025

Hoi,

Iedereens lichaamsbouw is anders, en jij bent anders gebouwd dan je klasgenoten. Hier kun je niks aan doen. Als je wilt afvallen moet je dat vooral doen, maar je bent mooi zoals je bent, ook met een iets zwaarder gewicht dan je klasgenoten.

• April 9, 2025

@imjustagirl01, bedankt! Hoeveel kg ben ik te zwaar?? Dan kan ik kijken of ik wil afvallen

Sorry dat ik zo laat reageer zie het nu pas maar 50kg is goed dus ongeveer 5kg afvallen

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • April 9, 2025

Hoi allen,

Ik wil jullie er graag even aan herinneren dat BMI inderdaad een instrument is, maar helaas niet altijd betrouwbaar is. Alleen met informatie over je lengte en gewicht is het dus gevaarlijk om iets te zeggen over of en hoeveel je af zou moeten of willen vallen. 

Ik wil jullie ook alvast vragen hier geen tips te delen over afvallen, dat is volgens regel 6 (Het geven van of vragen om tips bij bijvoorbeeld, anorexia, illegale activiteiten of zelfbeschadiging is niet toegestaan) niet toegestaan. 

Als je denkt dat je af moet vallen, is het het beste om hierover een professional te raadplegen. 

Groetjes,

Anna (De Kindertelefoon)