Ben ik te dik?

  • 16 March 2024
  • 1 reactie
  • 39 Bekeken

Badge

Hallo, 

ik heb een tijdje bij een psycholoog gelopen, omdat ik niet at. Ik at niet, omdat ik mijzelf te dik vond. Ik ben 167 cm, ik weeg 54 kilo en mijn taille is 73,5. Ik heb geen onderkin of ergens anders vet, maar ik heb geen strakke, dunne buik. Vinden mensen het belangrijk al vrouwen een strakke, dunne buik hebben? Ben ik te dik? 


1 reactie

Reputatie 5
Badge +2

Heehee, 

Kortgezegd: nee je bent niet te dik. Iedereen is onzeker over hun lichaam en dat is echt heel jammer, maar het is wel zo. Zelfs mensen die geen grammetje vet hebben zijn wel eens onzeker. Ik ook.

Ik vind het echt heel vervelend voor je dat je zo over jezelf denkt en al helemaal dat je al een tijd bij de psycholoog hebt gelopen. Ik hoop dat dat het wel een beetje beter heeft gemaakt.

Om je vraag te beantwoorden of mensen het heel belangrijk vinden dat je een strakke buik hebt: ook nee. De mensen die dat wel vinden, moet je negeren. Je bent echt mooi zoals je bent. En zal ik je wat zeggen, soms kun je er niks aan doen dat je geen strakke buik hebt, want dat is ook een beetje genetisch bepaalt. Heel vervelend, ik weet het, maar helaas is het soms wel zo… 

Heb je ooit naar iemand gekeken met een beetje vet op hun buik en gedacht: “die is echt te dik”? Ik niet, en veel andere mensen ook niet. Dus dat zullen mensen ook niet van jou denken! 

Ik hoop dat dit helpt! 

-Yodema 

Reageer