Skip to main content

Hoi iedereen,

Vandaag was het lekker weer,  dus ik was gaan zwemmen met wat vriendinnen. Toen ik thuis kwam hield ik nog de hele middag mijn bikini aan, want het was gewoon lekker weer. Even later moest ik naar de wc en zag ik een soort van bruine afscheiding in mijn bikinibroekje. Ik wist even niet of ik nou voor het eerst ongesteld was geworden of dat het gewoon een beetje poep ofzo was. Ik heb het eraf geveegd met een wc-papiertje en ik ben gewoon verder gegaan met wat ik aan het doen was. Toen net was ik gaan douchen en heb ik gelijk mijn bikinibroekje schoongemaakt, want het zag er niet fris uit. Het had wel een vlek achtergelaten, maar die kreeg ik er best makkelijk uit met het warme douchewater. voor/na het douchen heb ik nergens meer last van gehad. Ik heb nu wel een inlegkruisje in voor de zekerheid, maar ben ik ongesteld geworden? (Btw ik ben 13)

kunnen jullie mij helpen?

XXX 

Heyy,

Ik ben een jongen en daarom heb ik natuurlijk niet veel ervaringen met ongesteldheid, maar het zou goed kunnen dat je nu voor het eerst ongesteld bent geworden of dat dat binnenkort gaat gebeuren! Heb deze info gevonden over de symptomen van de eerste ongesteldheid!

Als je voor het eerst ongesteld wordt, merk je het meteen. Het begint meestal met lichte doorbraakbloeding (spotting). Dit houdt in dat je een beetje bruine afscheiding hebt. Soms blijft het daarbij en houdt het dan meteen daarna weer op. Soms zet het door en verlies je veel bloed

> https://www.libresse.nl/taboes-doorbreken/feiten-en-fabels/eerste-menstruatie/voor-het-eerst-ongesteld/#:~:text=Het%20begint%20meestal%20met%20lichte,en%20verlies%20je%20veel%20bloed

Groetjess van ItsJustMe <3

heeyy, ikzelf heb dit ook een aantal keer gehad voordat ik ongesteld werd. de 1e x was vgm wel een jaar ervoor, dus je gaat het nog wel af en toe hebben, mr je bent dus nog niet ongesteld. k zou zeggen, geniet er nog ff van, want het is niet bepaald chill

Heyy,

Het idd ongesteldheid zijn, en je bent 13 dus zou best kunnen:)

Groetjess van mij 🙂

Heyy, 

Ja ik denk het wel, vaak is dat in het begin wat bruine afscheiding (want bloed dat er lang zit wordt bruin). 

Gemiddeld word je ongesteld om de 28 dagen, dus misschien kan je dat eens uitrekenen en als je dan nogeens zoiets hebt of bloedt ja dan ben je hoogstwaarschijnlijk ongesteld. 

Groetjes 

Anoniem789

Heel erg bedankt voor antwoorden allemaal!

Graag gedaan!

Reageer