Vraag

ben ik ongesteld?

  • 20 September 2021
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Ik was 9 of 10 ofz. En ik had 3 dagen bloed in mijn onderbroek, ik lekte niet door, maar gewoon toen ik in m'n onderbroek keek zag ik allemaal bloed. Ik deed ook geen maandverband, want ik was toen nog niet voorgelicht. Maar ik trekte gewoon een nieuwe onderbroek aan.  Ik had het maar 3 dagen en daarna heb ik een jaar niks meer gehad, geen afscheiding en geen bloed. En ja toen ik net 11 was toen kreeg ik een piepklein beetje afscheiding. En nu ben ik echt net 12 geworden en nu heb ik heel veel afscheiding maar ik ben niet ongesteld. Wat is dit? En hebben meer meiden dit? Ben ik ongesteld of niet? 


3 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hé Soph1609

Heel normaal hoor ik ben ook een meisje en had het ook drie dagen maar een klein beetje toen een halfjaar helemaal niks meer. Nu heb ik er weer wel last van. (Geniet er van nu het nog kan) Het komt vanzelf goed i promised.

Groetjes Lucky

Reputatie 3
Badge +3

Hé Soph1609

Heel normaal hoor ik ben ook een meisje en had het ook drie dagen maar een klein beetje toen een halfjaar helemaal niks meer. Nu heb ik er weer wel last van. (Geniet er van nu het nog kan) Het komt vanzelf goed i promised.

Groetjes Lucky

Ben ik ongesteld of niet? 

Heyy

 

Een aantal symptomen van (de eerste) ongesteldheid staan hieronder.

 

Hoe kun je de eerste menstruatie herkennen?

De eerste menstruatie kun je als volgt herkennen:

  • Je vindt lichte, roodbruine afscheiding in je ondergoed.
  • Je vindt een of meerdere druppeltjes bloed in je ondergoed.

Ook kun je tijdens je eerste menstruatie last krijgen van de volgende symptomen:

  • Je voelt je niet lekker.
  • Je voelt je erg emotioneel of hebt last van stemmingswisselingen.
  • Je hebt een trekkerig gevoel in je onderbuik.
  • Je hebt rugpijn.

Deze symptomen kun je ook al ervaren vanaf een paar dagen voordat je ongesteld wordt. Heb je een vraag over je ongesteldheid of maak je je ergens zorgen over? Maak dan een afspraak bij je huisarts.

Bron: https://www.etos.nl/advies/intimiteit/eerste-menstruatie/

 

Kort gezegd: Het kan best dat je nu ongesteld bent, maar zeker weten doe ik het niet.

Als je het niet goed weet en als je vragen hebt kan je altijd even met je moeder praten over dit onderwerp want die weet hier denk ik ook wel wat over. Je kan ook altijd even langs de huisarts gaan met je vragen :)

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reageer