Vraag

Ben ik nou ongesteld of niet???

  • 14 February 2024
  • 7 reacties
  • 94 Bekeken

Badge

Heyyy, ik ben een meisje van 16 jaar en ik vroeg me af of ik nou al ongesteld ben of nie. Want toen in ong 15 en een half was had ik wel een paar dagen opeens meer en rood/bruine afscheiding en een paar maanden later weer. Nu had ik ong 5 weken geleden wel echt veel bloed en voor ong 5 dagen. Maar nu ben ik nog steeds niet weer geworden, dus ben ik dan nu al ongesteld of was het wat anders?

Alvast bedankt! 


7 reacties

Reputatie 6
Badge +4

heyy 

 

volgens mij ben je gewoon ongesteld ik weet het bijna zeker. het kan echt lang duren voordat je ongesteldheid regelmatig word het kan dus zomaar zijn dat je het nu twee maanden niet word en dan weer wel of dat je het over een weekje hebt en de  week erna weer. i know heel irritant  : /

 

liefsss F

Reputatie 6
Badge +3

Hey!

Als ik het zo lees heb je nog geen seks gehad en kan de afscheiding dus ook niks van implantatie bloeding is (zoals ik bij mezelf dacht wat het geval was lol!)

Aan het begin van je cyclus zal je ongesteldheid nog niet helemaal stabiel zijn, en is het dus inderdaad zo dat je een paar weken wel bloed en een paar weken niet en kan deze tijd steeds verschillen etc, 

De eerste x ongesteld zijn is bij de meeste niet zo veel bloed en dus idd meer afscheiding achtig (ook bij mezelf), dat doet me dus denken dat je idd ongesteld bent geworden! Ook als je 5 dagen veel bloed denk ik dat je ongesteld bent geweest. Voelde je kramp erbij? of was het pijnloos? Want meestal geven krampen ook wel weg wat het was.

Stel je voor je cyclus blijft nog heel lang onregelmatig kan je naar de huisarts om de pil aan te vragen, daarmee stabiliseer je namelijk je cyclus

Let op; als je de pil gaat slikken zitten er wel veel bijwerkingen bij, lees die altijd eerst goed door!

Reputatie 7
Badge +9

Dat is de menstruatie ja.

En zoals @anoniempje ejpmeinona heel mooi uitlegde is het aan het begin er onvoorspelbaar. 

Ik ben het nu 1 of 2 jaar. En ik ben telkens rond de 10e vand de maand ongesteld. Nu is het de 15e en ik ben gister ongesteld geworden dus dat klopt helemaal.

Maar zelfs bij mij kan het er helemaal naast zitten. Ik ben laatst 2 of 3 week te laat ongesteld geworden.

Reputatie 4
Badge +1

@ikweethetnietmeer2009 wanneer kreeg je zo wat slijm in je onderbroek want ik heb dat ook dus hoeveel maanden/jaren/dagen voor de ongesteldheid is dat? Alvast bedankt voor een antwoord 🥰

Groetjes,

Anoniem.mens

Badge

@Hello1 bedankt voor de goede uitleg! Het was volledige pijnloos, vandaar mijn vraag ook ;)

Reputatie 7
Badge +9

@ikweethetnietmeer2009 wanneer kreeg je zo wat slijm in je onderbroek want ik heb dat ook dus hoeveel maanden/jaren/dagen voor de ongesteldheid is dat? Alvast bedankt voor een antwoord 🥰

Groetjes,

Anoniem.mens

Geen idee. Volgensmij een paar week ofzo. Maar dat is nu al een heletijd geleden dus ik weet het allemaal niet meer zo zeker

Reputatie 6
Badge +3

@ikweethetnietmeer2009 wanneer kreeg je zo wat slijm in je onderbroek want ik heb dat ook dus hoeveel maanden/jaren/dagen voor de ongesteldheid is dat? Alvast bedankt voor een antwoord 🥰

Groetjes,

Anoniem.mens


hey, bij de eisprong zal je afscheiding (dat slijm dus) een beetje veranderen, bij mij word het dan wat witter en net voordat ik ongesteld moet worden is het wat plakkeriger en doorzichtig

Reageer