Ben ik nog wel normaal?

  • 20 March 2015
  • 3 reacties
  • 249 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy,
Ik zit hier al een tijdje mee en ik vond dit de ideale plek om het kwijt te kunnen. Het zit zo: ik heb sinds 2 jaar epilepsie en krijg hierdoor ook regelmatig aanvallen. Ik heb wel medicijnen en zo, maar sinds er een aanval op school is geweest waarbij een ambulance me naar het ziekenhuis moest brengen, kijkt iedereen naar me alsof ik een of ander monster ben. Ik schaam me ook, omdat het litteken boven mijn wenkbrauw nog heel goed zichtbaar is en er soms ook nog naar gewezen wordt. Binnenkort gaan we met de klas naar de Efteling, en ik wil wel graag mee, maar ben bang dat ze me niet mee willen nemen omdat ze bang zijn voor wat er kan gebeuren. Wat moet ik nu doen?

XX dancingqueenie

3 reacties

Heyhey,

Nee, je bent niet normaal.
Normaal bestaat niet.
Niemand is normaal.
En dat is dus ook helemaal niet erg!

Misschein helpt t als je je klas vertelt wat je presies hebt.
Ik kan t me voorstellen dat t eng is als iemand zomaar allemaal aanvallen kan krijgen. Maar als ik zou weten wat t is en wat ik moet doen als t gebeurd zou ik t dit meer zo eng vinden.

Je kan t natuurlijk niet aan de hele school vertellen. Dat is een beetje een te grootse aanpak.
Probeer de andere te negeren, hoe moeilijk dat ook is.
Mensen zullen altijd wijzen, t duurt lang voor ze beseffen hoe vervelend dat is.
Ook dat litteken hoort bij jou. Vanzelf vervaagt t een beetje.

Laats was ik m'n schoenen vergeten toen ik naar school ging. De hele dag werd ik nagewezen en hoorde ik mensen fluisteren. Ik hielt m'n schouders op en ging door. K loop geregeld met m'n polsen in t verband. Ook dan wordt d'r gewezen. T zal me een zorg zijn. Ze wijzen maar.

Ze wijzen maar!
Als ze vragen hoe je er aan komt kan je t kort uitleggen.
Maar verspil je energie neit aan hen!

xx
trek je niks aan van wat die mensen zeggen/denken over jou of hoe raar ze je ook aankijken. Iedereen heeft wel een minpuntje. Ik zou er met je vrienden over praten zodat ze je meer kunnen begrijpen, en ja niemand is normaal, iedereen heeft wel wat. Trek je gewoon niets aan van wat ze zeggen
Badge +2

Ik heb/had ook epilepsie maar bij mij vindt iedereen het normaal.

Je hoeft je er niets van aan te trekken want ze willen je alleen maar pesten/kleineren

Trap er gewoon niet in en negeer het!

Liefs,

Anoniempje5006

Reageer