Vraag

ben ik lang voor mijn leeftijd?

  • 15 June 2020
  • 5 reacties
  • 115 Bekeken

Badge

Hoi, ik Ben 12 jaar en ik ben ongeveer 1,59 denk ik en ik wil weten of ik lang ben voor mijn leeftijd en ik wil het zo snel mogelijk weten a.u.b


5 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey Hey,

Nee ik vind je niet echt lang. Toen ik 12 was was ik ongeveer 158 en nu ben ik 14 en ben ik 167 (ben al ongesteld dus ik groei niet meer zo snel :)) 

Nou dat was eigenlijk mijn antwoord XD Hopelijk heb je er een héél klein beetje aan

XX:four_leaf_clover:

Hey, als ik kijk naar je lengte zit je prima op het gemiddelde van je leeftijd, misschien 2cm meer dan normaal. 

Bij iedereen is dat anders.  Licht ook aan je genen en de pubertijd. 

(Ik ben een jongen trouwens, en langer zijn dan de meeste is echt niet altijd prettig kan ik zeggen.)

Groetjes gebruiker c 

Reputatie 4
Badge +3

Hoi,

Ik ben 13 jaar en ik zit al tegen de 1,71 aan. Het verschilt per persoon.

Groetjes,
DutchFlag

Hoi SecretGirl2007,

Je hebt een prima lengte. Je bent misschien een paar centimeter langer dan gemiddeld. Maar rond deze leeftijd is dat bij ieder meisje anders. Sommigen zitten midden in hun groeispurt bij anderen komt dit iets later. Over een paar jaar zul je zien dat bijna alle meisjes groter zijn dan de jongens. Op dat moment zal hun groeispurt beginnen.

Op deze website kan je tabellen vinden om te kijken of je lengte bij je leeftijd past:

https://www.tno.nl/media/4759/nmcx1.pdf

Ik kan mij voorstellen dat dit behoorlijk ingewikkeld is, daarom hoop ik dat ik je vraag hierboven al voldoende beantwoord heb. Als je hulp wilt met de tabel, laat het even weten!

Groetjes, Hemera

Reputatie 2
Badge

Nee helemaal niet, ik ben namelijk ook 12 en ik ben 1,74

Reageer