Vraag

Beginnende eetstoornis

  • 29 December 2021
  • 1 reactie
  • 77 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Weet de weg
  • 26 reacties

Hii!

Ik heb de laatste tijd dat ik wil afvallen en ik denk dat de enige optie is om gwn niks meer te eten of heeel weinig, veel mensen eten niks/heeel weinig en vallen snel af <3

En nu eet ik geen ontbijt en geen/weinig lunch 

Hiernaast pas ik mijn oude topje ook niet meer leuk omdat ik daarvoor te "dik" ben

Xx

 

(Meisje, 159, 50 kilo (na veel kerstdiner wat ik moest eten...)


1 reactie

Haii

Niet eten is niet de manier om af te vallen. Je mag afvallen, maar op de juiste manier. Je moet eten, maar je moet nadenken over wat je eet. d.w.z. geen hopen aan vettige dingen en suiker enzo. Gewoon middageten zoals aardappelen worst en appelmoes ofzo moet je wel gewoon eten in verband met eiwitten en koolhydraten enzo, die zijn belangrijk voor je lichaam. Dingen zoals chips en cola moet je vermijden, dat zijn toegevoegde suikers en vetten , en het zijn die die je ‘dik’ maken.

Daarnaast kun je ook proberen om meer te bewegen. Dit door te sporten of gewoon te wandelen of met de fiets ergens naartoe.

Afvallen door niet te eten is heel ongezond, daar gaat je lichaam kapot van. Doe het dus ook niet op die manier. Je BMI is prima trouwens, mooi waar het moet zijn dus eigenlijk moet je je nergens zorgen over maken hoor!

Reageer