Skip to main content

Been gebroken (na aanrijding)

• August 22, 2026
  • 10 reacties
  • 218 Bekeken

Seashell
Forum|alt.badge.img+7

Ik ben laatst aangereden door een scooter en daardoor heb ik mijn been gebroken. Echt super vervelend mijn andere been doet nog meer pijn maar is niet gebroken maar ik kan me nu niet meer zo goed verplaatsen door huis... behalve met een rollator (loopgips) maar papa heeft een bed beneden opgezet omdat ik niet naar m'n eigen slaapkamer kan lopen (traplopen lukt niet) wel vervelend want ik voel nu wat minder privacy... Maar wel super lief heb van veel mensen kaarten gekregen ook mensen uit de kerk die ik helemaal niet ken maar wel super lief! Van vrienden en familie heb ik Lego gekregen om me bezig te houden en sindskort heb ik een Switch 2 dus deze kan ik ook goed inspelen 😅. 

Sinds het ongeluk waardeer ik gewoon kunnen lopen wel een stuk meer want nu kost dat veel meer energie.

Zijn er meer mensen die weleens iets gebroken hebben.

10 reacties

LEGOMASTER2
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • August 22, 2026

nou ik heb nooit iets gebroken maar wel bijna hoe het ging :
het was de eerste dag of egens in de week na de kerstvakantie in een tussen uur een vriend van mij die was iemand een beetje al de helen dag aan het plagen zoals eten af pakken en verstoppen dat soort dingen en we zaten op een bankje vlak bij de kluisjes met nog een anderen paar uit onze klas en toen liep die jongen die die dag werdt geplaagt naar mijn vriend toe en ze boggen een beetje ruzzie te krijgen maar ook weer niet en hij wil mijn vriend een tik geven van zovan kap efe maar raakt mijn neus voledig nou toen was ik even nock out en ja ik denk dat ik een halfe lieter heb gebloed uit me neus uit eidelijk is hij voor een week geschorst en zat ik een week thuis en was zwaaaaaar gekneus dus ja dat 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 22, 2026

Ja heb wel eens me arm gebroken door van de glijbaan af te gaan op school want een ander jongentje kon niet wachten en duwden mij ik had ook de pech dat het me schrijf arm was dus kon niks ben kats rechts en die brak ik heb toen wel geleerd om meer met links te doen alleen schrijven en tekenen wat ik best leuk vind kon ik niet overal moest ik bij geholpen worden pfff ik vond het niks 

Maar mijn moeder heeft toen 4 weken bij mij geslapen vond ik wel lief van haar.

Dus ja weet wat het is ​@Seashell  dus veel sterkte  en beterschap  

Seashell
Forum|alt.badge.img+7
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • September 7, 2026

Ik ben het wel een beetje zat... nog twee weekjes volhouden en dan mag het gips er af. Gelukkig gaat lopen al wat beter maar traplopen is nog steeds iets wat niet lukt... ik mis de badkamer ondertussen ook wel een beetje wat nu wordt ik met een tobbe in de keuken gewassen het eerste wat ik ga doen als ik weer de trap op kan in bad gaan en daar toch zeker een kwartier in ga weken. Ik ben door mijn gebroken been wel "gewoon" lopen meer gaan waarderen.

​@NN15000 had jij tijdens je gebroken arm ook momenten dat je er helemaal klaar mee was? Of dingen ging missen? Wel super lief dat je moeder toen bij je sliep 🥰. Mijn moeder slaapt niet bij mij maar helpt me wel iets vaker met het omdoen van mijn luiers want beide benen zijn nog wel wat gevoelig... 

Seashell 😘

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 7, 2026

​@Seashell  ja ik heb 8 weken met gips gelopen en daarna nog verband gekregen. 

Was er na 2 weken al klaar mee omdat ik niks kon alles deed ik met rechts .

Toen mijn moeder dat merkte hebben we flink geoefend met links om daar dingen mee te doen. 

Ik zat toen echt niet lekker in me vel dus ja snap dat je er klaar mee bent 

Ja ik misten gewoon dat ik kon tekenen of kleuren ik was altijd een meisje die van tekenen hield doe het soms nog even ontspannen met me kleine zusje .

Maar ook dat je overal hulp bij nodig had .

In de douch op de wc bij het eten bij het aankleden ik werd daar echt gek van daarom is mijn moeder ook bij me komen liggen omdat ik geen raad met me zelf wist die tijd.

Maar wat ook heel irritant was als je jeuk hebt en dan moet krabben  ik had van alles gepakt om die het maar te stoppen  

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • September 7, 2026

Hey! Sorry dat ik nu pas reageer. Ik had het niet eerder gelezen 🤭. Veel sterkte en knap hoe je ermee omgaat!  Hopelijk is het snel weer helemaal beter! 

Liefs, Tover xxxx

Seashell
Forum|alt.badge.img+7
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • September 8, 2026

​@Tover01 geeft niet hoor dankjewel voor de beterschapswensen 🥰

Seashell 😘

Seashell
Forum|alt.badge.img+7
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • September 22, 2026

Yes! Yippie Kay Play! Vandaag is het gips eraf gegaan en het lukte eigenlijk redelijk om er gelijk op te lopen zonder hulpmiddelen. Het eerste wat ik deed bij thuiskomst was een douche nemen wat heb ik dat gemist omdat ik dat door het gips met zo'n stomme zak moest doen. Maar nu hoop ik eindelijk weer lekker te kunnen slapen en weer op mijn eigen slaapkamer. Papa hielp met mij de trap op te helpen maar het ging al behoorlijk goed als ik de leuning maar goed vastpak. Dus lig EIN-DE-LIJK weer op mijn eigen slaapkamer 🥰 en donderdag kan ik al naar de fysio (niet verwacht dat het zo snel zou kunnen) dus binnenkort hopelijk weer beter kunnen lopen en misschien ook weer snel te mogen sporten (ik mis het zwemmen zo erg😭).

Seashell 😘

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • September 24, 2026

Hi meis, wat fijn dat het alweer zo vooruit gaat! En als je zo de moed erin houd en deze kracht blijft hebben dan kun je je nu alvast verheugen op hoe heerlijk dat moment straks gaat zijn als je weer dat water in gaat!  Tover nu maar vast een glimlach op je gezicht voor als dat weer gaat komen want dat staat wel vast. Je doet het goed hoor! Succes nog met verder herstellen! 💪😘

Doby xxx 

Seashell
Forum|alt.badge.img+7
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • September 24, 2026

Aw super lieve reactie ​@Dobymeis13 dankjewel het doet me echt heel goed🥰. Dankjewel nogmaals 😘

Seashell 😘

LEGOMASTER2
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 24, 2026

hoi ​@Seashell wat fijn om te horen dat het weer goed gaat heb je er nog last van en nog sucses met bij sterken maar zo te horen valt dat wel mee