Vraag

Bedtijd

  • 15 July 2020
  • 7 reacties
  • 112 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal ik heb een klein vraagje, ik ben nu 17 jaar en slaap als ik moet werken (6 uur opstaan) zo'n 5 uurtjes. Als ik uit kan slapen of vrij ben van 3:00 tot 12:00.

Hoe is jullie slaapritme, en hebben jullie tips hoe je een beter ritme kan krijgen?

Let me know :)


7 reacties

Hey,

Ik ben zelf 15 (bijna 16)

En bij mij verschild dat steeds.  Vaak ben ik er vroeg uit voor werk,  ik zelf werk veel en heb ook een eigen bedrijfje en een extra handeltje erbij naast het werk. 

 

Inprensieppe vind ik mijn slaapritme prima,  maar zelf slaap ik ook niet heel veel.

 

Een tip. 

Misschien helpt het om vaste tijden te gaan slapen en voor het slapen iets eerder naar bed gaan.

 

Groetjes Gebruiker c 

Hoi

 

Ik ben een dag-persoon. Geen ochtendpersoon, geen avondpersoon. Eerder iets tussenin. Dat betekent dat ik rond tien uur mijn bed in kruip, en er graag rond zeven uur uit kom. Dat klinkt misschien lang, zo’n negen uur in bed, maar doorheen de nacht word ik weleens wakker, waardoor ik aan zo’n acht uur slaap komt. 

 

Als je je slaapritme graag aanpast, zou je geleidelijk aan kunnen proberen om je slaapritme per dag een uurtje te verschuiven in de richting waarin je het graag zou hebben. Op die manier is het niet van ‘boem, ineens een ander slaapritme’. Een geleidelijke wijziging in je slaapritme lijkt me fijner. 

 

Er zijn personen die ‘s nachts beter functioneren. Mijn neef bijvoorbeeld. Da’s een echte nachtuil. Hij kiest er dan ook voor om overdag te slapen, en ‘s nachts wakker te zijn. Hij heeft dan ook geluk dat dat kan met de job die hij heeft. 

 

Gr. Kenshin

Ik ben een redelijk vroege slaper, tussen 23:00 en 0:00 tot 8:00 ongeveer, 6:30 als school weer begint. Nou heb ik wel mijn slaap nodig anders heb ik een hele dag de Law van Murphy om me heen

Hey,

Ik ben zelf 15 (bijna 16)

En bij mij verschild dat steeds.  Vaak ben ik er vroeg uit voor werk,  ik zelf werk veel en heb ook een eigen bedrijfje en een extra handeltje erbij naast het werk. 

 

Inprensieppe vind ik mijn slaapritme prima,  maar zelf slaap ik ook niet heel veel.

 

Een tip. 

Misschien helpt het om vaste tijden te gaan slapen en voor het slapen iets eerder naar bed gaan.

 

Groetjes Gebruiker c 

Hoi @Gebruiker c ik wil die in prinsieppe ff corrigeren, het is in principe. Kon het echt niet aanzien sorry 😁.

Mijn slaapritme verschilt, doordeweeks van 23-01 tot 6u sochtends en weekend meestal 1 uur of later tot na twaalven

@Gastgebruiker ,

Sorry  , dat klopt , mijn spelling is niet echt top , en de dyslexy helpt daar ook niet mee😅.

Maar geen probleem. 

Groetjes Gebruiker c 

@Gastgebruiker ,

Sorry  , dat klopt , mijn spelling is niet echt top , en de dyslexy helpt daar ook niet mee😅.

Maar geen probleem. 

Groetjes Gebruiker c 

No worries, zie het niet als een aanval, en sorry wist niet dat je dyslexi had.

@Gastgebruiker ,

Sorry  , dat klopt , mijn spelling is niet echt top , en de dyslexy helpt daar ook niet mee😅.

Maar geen probleem. 

Groetjes Gebruiker c 

No worries, zie het niet als een aanval, en sorry wist niet dat je dyslexi had.

Hi

Oke, 

Dat zag ik ook niet zo 😅

Maakt niet uit! Ik heb het, dus ik ben er aan gewend,  dus het maakt niet uit. 

 

Ik ben wel wat gewend(niet van dit,  maar wel wat andere dingen) 

Groetjes Gebruiker c 

Reageer