Bedplassen, wat gebruiken jullie?

  • 30 December 2023
  • 7 reacties
  • 586 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

Hi ik ben Linn (variatie op mijn echte naam) ik plas al langere tijd in bed. Na verschillende dingen te hebben geprobeerd pilletjes/opnemen/plaswekker is het bedplassen niet gestopt ik heb behoorlijk lang de plaswekker gebruikt maar uiteindelijk werd ik hier te moe van en uiteindelijk resulteerde het erin dat ik door de wekker heen sliep waardoor iedereen in huis wakker werd behave ik. Na al deze pogingen heb ik samen met mijn ouders besloten om luiers te gaan gebruiken zodat in eindelijk weer eens lekker door zou kunnen slapen. In het begin zag ik hier tegenop maar besefte wel dat dit de beste oplossing was om toch weer uitgerust wakker te worden. Mijn moeder had in eerste instantie DryNites broekjes voor mij gekocht. Deze hielpen niet echt een enkele nacht hield deze het bed droog maar ze lekten best wel vaak. Na wat informatie opzoeken via Internet hebben we de overstap gemaakt naar volwassen luiers (of incontinentie-materiaal) en draag ik sindsdien een Tena Slip. Ik draag op doordeweekse nachten een Tena Slip met de absorptie Maxi en in het weekend of vakanties (als ik langer slaap) een Tena Slip met de absorptie Ultima en een inlegluier (Tena Rectangular). De inlegluier was nodig omdat ik soms in de ochtend wat druppeltjes voelde zitten aan de buitenkant van de luier. Hoewel het best een dik pakket is wat ik dan om heb voel ik me wel goed beschermd en kan ik gewoon weer lekker goed slapen en uitgerust wakker worden. Soms schaam ik me wel als ik geplast heb maar een natte luier is minder erg dan een doorweekt bed. Nu vraag ik mij eigenlijk af wat andere mensen gebruiken tegen hun bedplassen luiers (merk en type) of iets anders?

 

Groetjes

Linn


7 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hi. Linn! Ik ben ook na meerdere pogingen droog te worden in overleg met mijn ouders bij luiers gebleven. Net al bij jou had ik met broekjes heel vaak lekkages. Nu heb ik de Tena Ultima of Abriform M4 luiers om mijn bed droog te houden. Het dikke pak tussen mijn benen stoort me eigenlijk niet meer, en voelt veiliger als geen dikke luier tussen mijn benen.

 

groetjes!

Reputatie 7
Badge +3

Ik had dit ook, overdag en s'nachts. Ik ben via de dokter op een soort van training gegaan, en na 3 jaar, nu ben ik 13, was ik voor het eerst s'nachts droog. 

Tip: plasswekker,ouder die je wakkermaakt als zij gaan slapen om naar de wc te gaan,of gewoon luier

 

Ik ben vergeten wat voor luiers ik dus een half jaar geleden had, dus daarmee kan ik je niet helpen.

 

Succes! Gr. Boek.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Linne01  even een reactie hier omdat we in de andere topic offtopic gingen en de reactie wel hier in deze topic past.

 

ik begrijp je volledig, ook ik heb liever de plakstrips zeker als ik weet dat het fout gaat omdat ik teveel gedronken heb. Gisteravond heb ik ook minder gedronken als normaal gesproken op een vrijdag avond maar toch genoeg om het niet droog te kunnen houden helaas.

 

 

Ik heb nog even een andere foto gemaakt zodat je de antilek randen beter kunt zien, de randen stellen niet veel voor. Iets meer vulling en hogere antilekranden en het was het perfecte broekje geweest.

( foto verwijderd door De Kindertelefoon vanwege regel 6: Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum. )

 

Dan ff een korte reactie om niet weer offtopic te gaan. Mijn vriend is idd super lief en wij zijn echt voor elkaar gemaakt.

Reputatie 4
Badge +1

Nou @Linne01 de foto mag dus niet en voor jou is en blijft het dus de grote vraag hoe het nou zit met de randen en zal je dus nooit te weten komen of deze wel voor jou of juist helemaal niet geschikt zijn.

 

Waarom mag het niet? Omdat sommige zielen het schijnbaar opwindend vinden om een gebruikte luier te zien.......echt naar mijn mening compleet van de pot gerukt hier vertellen dat je op je nicht geilt en andere idiote verhalen mogen wel gepost worden en is daarintegen heel normaal schijnbaar maar een foto van een hulpmiddel om je bed droog en schoon te houden mag niet..…

 

Naja dan misschien toch maar Google gebruiken al weet ik niet of die de gebruikte hulpmiddelen er wel uit filterd en ik dat dus mag mag zeggen hier.

 

Naja T (voor de zekerheid maar ff vermelden dat dit de verkorte versie van zijn echte naam is) komt zo thuis, fijn slapen dan maar.

 

( naam aangepast, ook verkorte naam is niet anoniem )

Reputatie 5
Badge +3

(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

 

Ik heb het ff opgezocht op Google-YouTube ze zien er wel redelijk goed uit maar het absorptie gedeelte komt niet zo hoog als bij normale luiers wat ik wel een nadeel vind van broekjes. Van de lekrandjes (voor zover ik kon zien) is alsof het maar 1 randje is en geen dubbele wat veel andere luiers wel hebben...

Gebruik je deze broekjes nu in het weekend of toch nog de gewone Betterdry luiers?

Reputatie 4
Badge +1

@Linne01

 

Jaa jammer dat het zo moet via externe sites…

 

Nou (naam weggehaald door de kindertelefoon wegens regelen nummer 3, Plaats op het forum geen persoonsgegevens.). had ze eigenlijk als test besteld omdat ze op papier aardig wat meer op zouden kunnen nemen, en hopend dat ze genoeg zouden kunnen houden op de warme dagen. Normaal gesproken ben ik nooit zo van prints erop enzo, ik weet niet vind dat nogal kinderlijk haha maar ieder zijn of haar ding natuurlijk maarja deze vond ik er echt leuk, redelijk volwassenen en vooral vrouwelijk er uit zien 

 

Echt jammer dat ze tegen vielen, al zijn de beterdry ook niet meer wat ze geweest zijn, op de een of andere manier scheuren ze nog wel eens bij mijn rug of bij de lekranden... 

Reputatie 5
Badge +3

Ja wat ze in theorie en in het echt kunnen opnemen is erg verschillend... Je zal nooit aan zijn maximale capaciteit komen wat de luier zou kunnen opnemen (wat op papier staat dan). Ik vind sommige prints op luiers wel leuk maar snap ook wel dat sommige mensen het maar niks vinden. Maar idd op die broekjes waren niet erg kinderlijk maar best wel elegante ofzo en ik denk dat als ik ze zelf zou dragen me er best wel vrouwelijk in zou voelen. Vervelend dat je luiers nog wel eens kapot gaan ik heb dat met Tena luiers eigenlijk nog nooit meegemaakt... misschien moet je die eens proberen het plastic is super zacht en erg comfortabel. En ja qua absorptie weet ik niet wat beter bij jouw past Ik gebruik op doordeweekse dagen Maxi en in het weekend of vakantie (als ik langer in bed lig) Ultima. 

Ik hoop dat je er iets aan hebt

Linne😘

Reageer