Beantwoord

bedplassen vertellen


Reputatie 1
Badge +1
  • Weet de weg
  • 18 reacties

Hallo ik ben myen en ik ben 13 jaar 

Ik plas soms in me bed ik kan er niks aan doen. Ik wil het graag aan me ouders vertellen maar ik durf het. Ik zou het niet erg vinden om luiers te dragen 

Heeft iemand tips pleaseeeee

Helpppp

icon

Beste antwoord door Myen 1 March 2020, 18:45

Bekijk origineel

19 reacties

Hey Myen

 

Als een gesprek je spannend lijkt, zou je je ouders een briefje kunnen schrijven. In dat briefje leg je uit wat er aan de hand is. Op die manier weten je ouders wat er speelt, en kunnen jullie samen op zoek naar een manier om hiermee om te gaan :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

dankjewel kenshin ik ga het proberen

Heyy

Als je, zoals je aangeeft, het niet wilt vertellen, kun je hun het subtiel laten weten, bv dat opzoeken op internet zodat het bij je laatst gezocht staat en dat soort dingen. Als je ouders dat zien zullen ze het je eens vragen, en is het minder ongemakkelijk dan zeggen” hey mam, pap ik plas in me bed” . Begrijp je?

Groetjes

Kaas123

Reputatie 1
Badge +1

Ik vertel je het als het gelukt is

Reputatie 1
Badge +1

Dank kaas123 maar het zit zo me ouders zijn gescheiden en wonen uitelkaar en het gebeurd alleen bij men vader dus mam hoeft het niet te weten wel een heel goed idee

hey

Ik denk dat als je het aan je ouders verteld ze niet boos zullen worden , althans daar hebben ze geen recht op het is iets wat vaak voor komt het geeft dus niet.  Probeer voor het slapen naar de wc te gaan als je toch blijft plassen  vertel het dan bijvoorbeeld via een briefje of zeg het op een rustig moment. 

Gr mij

 

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Dank kaas123 maar het zit zo me ouders zijn gescheiden en wonen uitelkaar en het gebeurd alleen bij men vader dus mam hoeft het niet te weten wel een heel goed idee

Heb je het gevoel meer spanning te ervaren bij je vader? Hier zou de oorzaak van het bedplassen achter kunnen schuilen. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Nee niet echt

Je zou hiermee naar de huisarts kunnen. Deze kan je vast verder helpen. Eventueel zou je je vader mee kunnen vragen, zodat die meteen weet wat er aan de hand is. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Oke dankjewel voor je hulp ik wil het vandaag of morgen gaan zeggen ik vind het wel erg spannend

Dat je het spannend vind, kan ik me voorstellen. Heb je verder een goede band met je vader? Vermoedelijk reageert hij eerder begripvol, en zou hij samen met jou kunnen bekijken hoe jullie dit kunnen aanpakken. 
 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb een erg goede band met me vader 

Reputatie 1
Badge +1

Ik ga het hem zo appen

 

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb het appje gestuurd

Goed zo :)

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Me vader weet het hij was heel begripvol en we gaan een oplossing zoeken heel erg bedankt kenshin en alle andere die me geholpen hebben

Da’s fijn :) Ik hoop dat jullie samen tot een oplossing komen. In ieder geval goed dat je het verteld hebt. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 5
Badge +5

Ziet je moeder dan geen vlekken in bed?

Badge

Hallo, je hoeft het niet te vertellen hoor maar mag ik de oplossing weten?

Reageer