Bedplassen

  • 22 August 2021
  • 7 reacties
  • 184 Bekeken

Badge

Hey, ik ben 12 jaar, en heb last van bedplassen, ik schaam me ervoor, mijn vriendinnen weten het niet en ik hou het ook gewoon geheim voor hun, ik vind het erg vervelend en weet niet wat ik moet doen, op kamp van groep 8 hebben me'n moeder en ik het verteld aan de juf, het was beter dat ze het wist. 1 nacht op kamp had ik erg last van heimwee en kon ik niet slapen. gelukkig lagen er ook 2 andere vriendinnen wakker, dus zijn wij met ze'n 3 naar de juf gegaan, wat ze niet wisten was dat ik wakker lag om het feit dat ik nog bedplas. ik was daarover aan het nadenken.

maar daar ben ik niet over begonnen. meestal ga ik niet naar slaapfeestjes omdat ik nog bedplas en soms heimwee heb. en ja ik heb wel gelogeerd natuurlijk bijvoorbeeld bij mijn familie, maar bij vrienden logeer ik eigenlijk niet. ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen want ik heb de meeste dingen al geprobeerd toch zou ik graag andere meningen en ervaringen willen horen:blush:

ook heb ik haar op me'n armen en benen, altijd al. daar zijn ook wel opmerkingen over gemaakt

zoals, aap of beer of waarom heb je zoveel haar op je arm, mensen bedoelen het dan  niet gemeen maar het is niet fijn, dankjewel voor het lezen:hugging:


7 reacties

Reputatie 1
Badge

 
(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

 

Ik ben zelf een jongen en het overkomt mij niet, maar wat er met jou gebeurt is erg zielig vind ik. Toen ik dit las, dacht ik voor het eerst aan natte dromen, maar ik heb gelezen dat het gebeurt bij vrouwen op ongeveer 45 jaar (wow!) (misschien heb ik het fout gelezen), dus dat is (volgens mij) geen reden. Je hoeft je er ook niet voor te schamen. Als je verdrietig bent en/of je schaamt je, neem dan contact op met de Kindertelefoon (0800-0432) of met je ouders hier over te praten. Ik denk ook dat jij naar de huisarts kan gaan om het te bekijken??? Ik denk dat dat niet nodig is, maar je hebt vrije keuze.

(opmerking: ik ben geen werknemer van de Kindertelefoon, ik ben slechts een gebruiker, maar ik raad het wel aan.)

groeten

zerokayl

Reputatie 1
Badge

O ja, over dat heimwee gesproken, dat is ook heel zielig.

Badge

O ja, over dat heimwee gesproken, dat is ook heel zielig.

bedankt dat je het hebt gelezen! :)

Badge

mijn ouders weten hierover en we zijn samen naar de huisarts geweest, alleen hebben ze daar niks kunnen vinden, jammer!

Reputatie 1
Badge

mijn ouders weten hierover en we zijn samen naar de huisarts geweest, alleen hebben ze daar niks kunnen vinden, jammer!

oh, dat’s wel jammer. in luiers lopen als 12 jarige is wel heel erg gênant, dus ik kan eigenlijk verder dan dat niets eraan doen, sorry

Reputatie 1
Badge

O ja, over dat heimwee gesproken, dat is ook heel zielig.

bedankt dat je het hebt gelezen! :)

graag gedaan :)

 

Hey!

Ik had op de basisschool hier geen last van als ik sliep maar wel soms overdag. Ik voelde het gewoon niet, wat mij hielp (en wat ik jou dus ook adviseer) is om gewoon regelmatig naar de wc te gaan, preventief dus. In jouw geval dus vlak voordat je gaat slapen, je kan ook proberen 's avonds niet zo veel meer te drinken zodat je blaas gewoon minder onder druk staat.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Lucas

Reageer