Vraag

Bang voor vaccinatie

  • 9 March 2024
  • 7 reacties
  • 93 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2

Hoi!

Ik moet over een weekje de vaccinatie tegen Meningokokken.  Alleen ik ben doodsbang voor vaccinaties. Ik raak in paniek en krijg tranen in mijn ogen zelfs als ik er gewoon aan denk. Ik heb nooit veel vaccinaties gehad, als baby een, en een jaartje geleden bmr. Maar ik ben er dus doodsbang voor vaccinaties. Een jaartje geleden toen duurde het een half uur voordat ik op de stoel ging zitten, ik weigerde het omdat ik zo bang was. Maar nu moet het dus weer. Ik zie er echt tegenop. Volgende week al. Heeft iemand een tip of iets dergelijks? Bedankt!

 

Bang meisje van 13


7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi, het beste is om dit gewoon eerlijk te vertellen als je bij de verpleegkundige bent die je gaat vaccineren.  Dan helpen ze je ermee en kunnen ze je zo begeleiden dat je er vrijwel geen last van hebt. Ze hebben hier veel ervaring mee en denk maar zo, je bent niet de enige die hier last van heeft en ze vinden het ook echt niet raar ofzo. Dus vertel eerlijk dat je dit voelt, dan komt het echt goed.  Wedden? 😉 Succes hoor 

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 6
Badge +2

Dankjewel!

Reputatie 4
Badge +2

Het is toch beter want als je meningkokken krijg is het nog veel erge dan vacineren zo moet je het denken. vacineren doe maar voor paar second pijn maar meningkokken kan je daar dood van gaan dus ja

Reputatie 4
Badge +1

hoi,

Ik was eerst ook bang voor prikken, nu heb ik er gelukkig bijna geen last meer van. 

gaat je vader of moeder mee? ik begon een gesprek met mijn moeder over echt hele onnodige onderwerpen. dit leidde een beetje af waardoor je minder bezig bent met de prik.

je kunt ook iets van een beloning voor jezelf maken als je het gedaan hebt. daar kun je dan aan denken als je heel veel spanning hebt.

ik had ook vaak iets waar ik met mijn handen mee bezig was. misschien kun je iets van een stressbal of touwtje meenemen.

dit hielp voor mij vaak wel voor een stukje en voor de rest probeer te onthouden dat de prik vaak wel mee valt. blauw plekken kunnen bijvoorbeeld veel meer pijn doen. meestal is de stress ervoor veel erger.

 

hopelijk kan dit helpen.

heel veel succes!

 

Reputatie 6
Badge +2

Bedankt, ik denk dat het zal helpen.

Reputatie 7
Badge +6

Goede tips hierboven, ik heb er nog eentje! Ontspan je arm, dan voel je er bijna niks van. 

Liefs Julie ❤️

Reputatie 6
Badge +2

De prik viel uiteindelijk toch mee,ook al duurde het een half uur voordat ik ze liet prikken en ik al in de rij stond te huilen.

Nu weet ik het voor de volgende keer.

Reageer