Skip to main content

Hoi, 

Ik ben 13 en deze week ongesteld en ik moet vanavond gaan sporten. Dus mijn moeder zegt dat ik beter een tampon probeer, maar ik ben er eigenlijk bang voor. Ik heb zo een kleintje zonet geprobeerd maar ik durf hem er niet induwen, en ik weet niet waarom. Misschien omdat het pijn gaat doen. Ik zal het ooit moeten doen, mijn moeder zegt ook dat ik niet telkens waneer ik ongesteld ben sport moet afzeggen. Maar misschien doe ik het vandaag wel? Waren jullie ook bang de eerst voor tampons. Doet het geen pijn?

Xxx

Hey @Potatoes !

Ik snap jou angst, ik had toen ik ongesteld werd al 2 zussen die het waren, en had al meegeluisterd met de uitleg van mijn moeder, ze had gezegd: “je moet hem er  gewoon induwen zover je kan, en maak je geen zorgen het touwtje aan de tampon is lang genoeg en breekt niet af.” ik heb het toen maar gewoon gedaan, je moet wel proberen om zo ontspannen mogelijk te staan anders kan het best wel pijn doen, het kan een beetje schuren, en juist dan moet je doorzetten, want anders zit de tampon niet goed en dan doet het juist veel pijn. Ook zou ik het pas vlak voor het sporten erin doen, en gelijk erna er weer uit en een nieuwe, omdat je anders een grotere kans hebt om door te lekken, want bij het sporten komt het meer bloed los. Zelf zou ik daarom ook een wat dikkere tampon indoen, maar ik weet niet of je dat kan hebben.

-OnlyMe


Hey, je hoeft echt nergens voor bang te zijn, je vagina kan heel veel hebben. Ik snap wel dat je zo voor de sport misschien wat stress hebt omdat je een beetje onder druk staat, dus ik zou het een andere keer proberen als je er meer de tijd voor hebt en je het dus ook even aan kunt voelen zonder dat je meteen hoeft te sporten. Ontspannen is idd heel belangrijk ik heb ook wel eens mijn 1 veen op de bad/wc rand gestaan omdat je dan een betere hoek hebt voor mijn gevoel. Ook kreeg ik van mijn moeder de tip om een kleinbeetje spuug op het punt je te doen zodat hij er makkelijker in gaat ( ik weet het het klinkt goor maar het helpt echt) ik zou wel met de mini’s beginnen tenzij je misschien als een keer seks hebt gehad of echt het gevoel hebt dat de mini’s te los zitten.  ( ik heb zelf de eerste keer de fout gemaakt om een tampon van mijn moeder te pakken en die waren behoorlijk groot, maar Hey als ik die mega tampon erin heb gekregen kun jij die mini’s er ook zeker in krijgen.  Als hij er eenmaal in zit hoor je er niks meer van te voelen en doet het toch pijn dan moet je hem misschien wat verder duwen en anders haal je hem eruit, pak je een andere en doe je het opnieuw. Het kan dus een beetje pijn doen als hij verkeerd zit, maar ik heb nog nooit gehad dat die pijn lang bleef, meestal als je hem verder duwt of er uit haalt is die pijn ook zo weg. Ook kun je hem nooit te ver duwen want zolang is je vinger helemaal niet. Heel veel succes en het komt allemaal goed. Ik ben wel heel benieuwd of het je is gelukt dus laat dat maar even weten 


Reageer