Vraag

Bang voor niet vruchtbaar zijn

  • 20 April 2021
  • 7 reacties
  • 177 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoii,

 

Ik ben het, en ik ben nog niet ongesteld, maar ik heb al wel borsten en schaamhaar. 

 

Ik heb een grote kinderwens voor later, maar ik ben bang dat die niet uitkomt, omdat ik nog niet ongesteld ben.

Ik ben bang dat ik niet ongesteld wordt, en daardoor geen kinderen kan krijgen later. Ik heb ook 2 bobbeltjes achter mijn oren, dus ik leid daarvan af dat het daaraan ligt. Maar dat denk ik hè.

 

En omdat ik zo bang ben dat ik onvruchtbaar wordt, heb ik met dwanggedachtes te maken.

 

Ook wil ik afvallen, maar daar ben ik ook bang voor, omdat ik heb gelezen dat je dan anorexia kan krijgen, en door anorexia kan je onvruchtbaar worden. Maar ik wil zoo graag afvallen en workouts doen, want ik wil later niet dik worden. 

 

Weet iemand wat ik kan doen?? Helpp!!

 

Liefs,

 

Knus1234.

 

P.S: Ik had laatst wel bruin spul in mijn onderbroek, waarschijnlijk bruine afscheiding, maar daarna kwam er niets meer. En ik ben 14 btw.


7 reacties

Badge +3

Hey,

Ik snap je twijfels maar ik denk niet dat je er teveel zorgen over hoeft te maken.

Sommige meiden worden pas op hun 17e ongesteld en andere op hun 10e. Het verschilt voor iedereen. Het enige wat je kan doen is geduld hebben het komt echt wel een keer!

En ik denk dat die bultjes achter je oren er niks mee hebben te maken maar ja ben geen arts natuurlijk.

 

Groetjes

Wanneer iemand ongesteld wordt verschilt sterk per persoon.
Sommigen zijn er dan vroeg bij en anderen iets later, zoals je merkt.
Je geeft al aan dat je borsten groeien en je schaamhaar hebt, dus dat is in ieder geval een teken dat er dingen in je lichaam veranderen.
Als jij je hier echt zorgen over maakt, dan kun je altijd naar je huisarts gaan.
Het blijft een kwestie van wachten, maar diegene kan jou altijd nog geruststellen.

Afvallen zal hierbij in ieder geval niet helpen.
Zoals je al zelf doorhad kan ernstig ondergewicht inderdaad je menstruatiecyclus stopzetten, dus dat wil jij zeker voorkomen.


Heb je dit al eens met een vriendin besproken?
Sowieso is het fijn om je problemen te kunnen delen, maar zij kan natuurlijk ook meer over haar ervaring hiermee vertellen.
​​​​​​​

 

Reputatie 2
Badge +1

Hoii!!

 

Dank jullie wel voor jullie lieve en behulpzame reacties! Ik ga binnenkort naar de dokter voor die bultjes achter mijn oren.

 

Ik zal er met een vriendin over praten, ook al vindt ik dat genant, maar ja.

 

Ik ben trouwens christelijk, dus ik heb er met God over gepraat, en ik ben al iets meer gerust gesteld.

 

Maar met een vriendin erover praten is ook een goed idee, dus dat ga ik wss ook doen.

 

Heel erg bedankt @MensPersoon  en @E_anoniem.nl  ❤️❤️

 

Liefs,

 

Knus1234.

Badge

Het komt er aan maak je geen zorgen bruine afscheiding is het begin 

Als je veel sport en afvald  kan het ook langer duren en kan je ook een maandje overslaan

En die bobbels achter je oren die herken ik.. 

Het kan of een speekselklieren ontsteking zijn of dit verhaal;

Ik heb een depressie gehad en dat was het begin van mijn psychosomatische klachten psychosomatische klachten zijn onverklaarbaare dingen in je lichaam die komen door hoe je je voeld in je hooft.. Ik zou hier voor even langs de huisarts gaan en ook over psychosomatische klachten beginnen want mijn docter had het niet door en dacht dat het dat andere was

 

Reputatie 2
Badge +1

Hoii,

 

Nou het is gebeurd hoor!! Ik ben ongesteld geworden!

 

Liefs,

 

Knus1234

Nou het is gebeurd hoor!! Ik ben ongesteld geworden!

Ik zie zelden mensen die zo gelukkig zijn als ze ongesteld worden/zijn geworden, maar snap het in jouw geval zeker! Fijn dat het opgelost is, dat geeft vast rust.

Hoii,

 

Nou het is gebeurd hoor!! Ik ben ongesteld geworden!

 

Liefs,

 

Knus1234

fijn!! vast een geruststelling.

Reageer