Vraag

Bang voor honden


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik ben al mijn hele leven bang voor honden. Vroeger rende ik altijd weg en moest ik heel hard huilen. Ik ben nog steeds erg bang en mijn hart gaat heel hard kloppen als ik een hond zie. Straks gaan we op bezoek bij een puppy en ik ga er met wat tegenzin heen. Heeft iemand tips zodat ik minder bang ben?

ik ben vooral bang dat ze gaan springen en bijten. 


10 reacties

-Als je bij een puppy op bezoek gaat hoef je echt niet bang te zijn dat ze (tegen je op) springen. Mijn ervaringen met puppy's zijn dat ze nog niet echt (kunnen) springen, en omdat ze nog zo klein zijn al helemaal niet tegen jou aan. Jongen puppy's happen (bijten kun je het eigenlijk niet noemen) wel eens. Dat is gewoon speels en nieuwsgierigheid. Dat voelt misschien eng en daar schrik je misschien even van, maar ze bijten niet door en het doet geen zeer. Ze sabbelen dan een beetje op je hand/vinger zeg maar.

Voor puppy's hoef je echt niet bang te zijn. Zij zijn alles behalve gevaarlijk. Alleen maar schattig:heart_eyes: . Ik denk dat een beetje omgaan met puppy's juist goed voor je is, om een beetje gewend te raken aan honden. (De pup een beetje aan je vinger laten sabbelen is ook een goede oefening om je angst weg te nemen.)

-Honden zijn juist heel lief. Als ze daarop niet zo goed getraind zijn, kunnen ze idd wel eens tegen je op springen. Maar dit is dan uit puur enthousiasme. Ze zijn gewoon blij om je te zien en willen een beetje aandacht.

-99% van de honden bijt niet. Er zijn echter sommige baasjes die hun hond totaal niet africhten of juist expres vals maken. Dit zijn dan meestal die befaamde ‘tokkies’ die je dan over straat ziet lopen met een grote hond, een te grote jogging broek, peukie en capuchon. Ik ben echt een hondenliefhebber maar daar loop ik toch wel met een bochtje omheen omdat je gewoon niet weet, wat zij met die hond hebben gedaan. “Honden zijn niet vals, ze kunnen allen vals worden gemaakt door hun eigenaar.”

 

Ik heb er wel vertrouwen in dat jij, als je je er voor open stelt, ook van honden kan houden (in ieder niet bang voor ze hoeft te zijn). 

 

Groetjess:kissing_heart:

Hallo Anoniem155 :)

Ach ja, bijna iedereen is wel ergens bang voor. Je kunt om te zorgen dat je minder bang wordt juist in contact komen met honden, dan denk ik bijvoorbeeld aan een bijbaantje in het asiel, mensen hun hond uitlaten of gewoon contact toelaten met de hond. Zoals xLisa zegt zijn de meeste honden juist heel lief en bijten ze meestal niet. En voor puppy's hoef je ook niet bang te zijn, vergelijk die maar met katten.

-TheMightySlayer <3

En voor puppy's hoef je ook niet bang te zijn, vergelijk die maar met katten.

Katten zijn gevaarlijk tho:joy: 

Hallo xLisa :)

Heb ik iets gemist? Volgens mij zijn katten meestal gewoon lief? Mijn katjes zijn lief.

-TheMightySlayer <3

Yeah I know, maar soms willen ze nog wel eens (onverwachts) hun nagels gebruiken:stuck_out_tongue_winking_eye:

Hallo xLisa :)

Mijn katjes houden er ook van om hun nageltjes aan mij te krabben :joy:

-TheMightySlayer <3

Hey Anoniem155

 

Dat bezoekje bij de puppy is vast al achter de rug inmiddels. Hoe ging het?

 

Als je in de toekomst op bezoek zou gaan bij iemand die een hond heeft, zou je kunnen aangeven dat je bang bent van honden. Op die manier kan het baasje ervoor zorgen dat de hond uit jouw buurt blijft. 

 

Denk je iets aan je angst voor honden te willen doen? Honden zie je namelijk best regelmatig, en telkens zo in paniek raken lijkt me niet fijn. Er bestaat dan ook therapie voor dit soort angsten, maar je kan ook op jezelf aan de slag, bijvoorbeeld door, zoals TheMightySlayer zei, stilaan aan honden te wennen. 

 

Ah, @TheMightySlayer, ben jij ook een kattenmens? Katten vind ik persoonlijk fijner dan honden. Qua persoonlijkheid ben ik ook eerder een kat, vind ik. Anyway, ik dwaal af :sweat_smile:  

 

Besluit je te gaan wennen aan honden, kan het verstandig zijn om wijs uit te kiezen met welke hond je begint. Een enthousiaste herdershond kan namelijk een stuk enger overkomen dan een kalme, ervaren labrador. Ken je vrienden of familie die een rustige hond hebben, waar je aan zou kunnen wennen? Zo ja, zou je eventueel nu en dan langs kunnen gaan bij die persoon, om aan honden te wennen. 

 

Gr. Kenshin 

Hallo Kenshin :)

Ik ben ook een kattenmens ja, ik vindt katten ook fijner dan honden!

-TheMightySlayer <3

Hey Anoniem155

 

Dat bezoekje bij de puppy is vast al achter de rug inmiddels. Hoe ging het?

 

Als je in de toekomst op bezoek zou gaan bij iemand die een hond heeft, zou je kunnen aangeven dat je bang bent van honden. Op die manier kan het baasje ervoor zorgen dat de hond uit jouw buurt blijft. 

 

Denk je iets aan je angst voor honden te willen doen? Honden zie je namelijk best regelmatig, en telkens zo in paniek raken lijkt me niet fijn. Er bestaat dan ook therapie voor dit soort angsten, maar je kan ook op jezelf aan de slag, bijvoorbeeld door, zoals TheMightySlayer zei, stilaan aan honden te wennen. 

 

Ah, @TheMightySlayer, ben jij ook een kattenmens? Katten vind ik persoonlijk fijner dan honden. Qua persoonlijkheid ben ik ook eerder een kat, vind ik. Anyway, ik dwaal af :sweat_smile:  

 

Besluit je te gaan wennen aan honden, kan het verstandig zijn om wijs uit te kiezen met welke hond je begint. Een enthousiaste herdershond kan namelijk een stuk enger overkomen dan een kalme, ervaren labrador. Ken je vrienden of familie die een rustige hond hebben, waar je aan zou kunnen wennen? Zo ja, zou je eventueel nu en dan langs kunnen gaan bij die persoon, om aan honden te wennen. 

 

Gr. Kenshin 

Hey, Ja het is nu al een hele tijd terug. De puppy was erg lief en rustig en ik heb hem zelf een brokje gegeven! Ik ben erachter gekomen dat ik vooral voor drukke honden bang ben en probeer steeds een stapje verder te gaan. Bedankt voor je reactie! Xx

Reputatie 6
Badge +12

Ik ben bang voor bijna alles
En ik heb een hondenfobie

Reageer