Skip to main content

Hoi, 

In mijn vorige topic zagen jullie dat ik zwanger ben…

Ik heb nu een beetje een probleem want ik wil geen keizersnede doen omdat ik de bevalling op de natuurlijke manier wil laten gebeuren! 

Maar nu ben ik heel erg bang om te bevallen!! 

Ik durf ook niet mijn vagina aan andere mensen te laten zien, ik vond het al raar om het aan mijn vriend te laten zien. Laat staan dan dat ik het aan allemaal dokters laat zien! 

Maar ik wil echt een vaginale bevalling doen, weet iemand een tip?

Groetjes Mara 

Hoi, 

Ik snap dat je heel erg bang bent, zou ik ook zijn. 

Maar als je echt geen keizersnede wilt en het dus vaginaal wilt doen zou ik gewoon denken laat je vagina gewoon zien anders kunnen de dokters je niet helpen! 

En ik denk dat je op dat moment echt niet aan je vagina denkt ! Maar meer aan je zoon/dochter. 

Ik snap je echt hoor! Maar om er een hele drama van te maken dat de dokters je vagina niet mogen zien is misschien een beetje overdreven want een heel kind uit je vagina is pijnlijker dan dat dokters je vagina zien... 

En als je echt heel bang bent zou ik met een psycholoog praten of met de dokter. 

Als ik je ergens nog mee kan helpen? Laat maar weten. 

Groetjes L

Hey,

Ik snap dat je het eng vind om te laten zien. Het is best een privé en intiem plekje. Alleen die mensen die jou gaan helpen bij je bevalling of tijdens een controle die vinden het echt niet gek. Zo'n gynaecoloog of dokter heeft al zoveel geslachtsdelen gezien, voor hem/haar is het een normaal iets. Ik denk dat die er meerdere per dag ziet. Het is dus voor jou een beetje moeilijk, maar je hoeft niet bang te zijn voor een oordeel of dat ze het raar vinden.

Je hebt seks gehad met je vriend, dus die heeft het al gezien. Dus dat is denk ik ook minder raar.

En over het bevallen, het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe het met jouw en de baby gaat tijdens je zwangerschap en tijdens de bevalling. Als er nu al bepaalde dingen zijn, kan het dat je echt met keizersnede moet bevallen. Dat is dan gepland en ben je niet altijd zelf in de hand. Het kan ook zijn dat je natuurlijk gaat bevallen, maar tijdens de bevalling treden complicaties op, waardoor je alsnog een (spoed) keizersnede moet. Ik denk dat je dat dus niet kunt uitsluiten en daar een klein beetje rekening mee moet houden.

Succes tijdens je zwangerschap en met de bevalling!

Xx Simply Me

Hey,

Ik snap dat je het eng vind om te laten zien. Het is best een privé en intiem plekje. Alleen die mensen die jou gaan helpen bij je bevalling of tijdens een controle die vinden het echt niet gek. Zo'n gynaecoloog of dokter heeft al zoveel geslachtsdelen gezien, voor hem/haar is het een normaal iets. Ik denk dat die er meerdere per dag ziet. Het is dus voor jou een beetje moeilijk, maar je hoeft niet bang te zijn voor een oordeel of dat ze het raar vinden.

Je hebt seks gehad met je vriend, dus die heeft het al gezien. Dus dat is denk ik ook minder raar.

En over het bevallen, het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe het met jouw en de baby gaat tijdens je zwangerschap en tijdens de bevalling. Als er nu al bepaalde dingen zijn, kan het dat je echt met keizersnede moet bevallen. Dat is dan gepland en ben je niet altijd zelf in de hand. Het kan ook zijn dat je natuurlijk gaat bevallen, maar tijdens de bevalling treden complicaties op, waardoor je alsnog een (spoed) keizersnede moet. Ik denk dat je dat dus niet kunt uitsluiten en daar een klein beetje rekening mee moet houden.

Succes tijdens je zwangerschap en met de bevalling!

Xx Simply Me

Dankjewel! 

Ik hou zeker rekening met de keizersnede, alleen ben ik daar ook een beetje bang voor! Voor die keizersnede want ik ben nog nooit geopereerd en dus weet ik ook niet hoe dat gaat zijn

(stel je voor dat het moet) 

Heb je daar misschien ook nog tips voor? Hoe ik minder bang kan zijn voor de keizersnede? 

In ieder geval dankjewel voor je reactie

Groetjes Mara

Hey Mara123,

Als eerste zou ik zeggen bespreek dit met je gynaecoloog of eventueel je huisarts. Zeker de gynaecoloog heeft er specifiek voor gestuurd en er heel veel verstand van. Je kunt bespreken dat je graag natuurlijk wilt bevallen en dat je op zou zien tegen een eventuele keizersnede. Zij/hij kan je er alles over uitleggen en je kan ook alles vragen. Daar zijn die mensen voor.

Ook zou je voor de bevalling een cursus gaan doen, waarin je leert wat er allemaal gebeurt tijdens een bevalling en hoe je daar mee om kan gaan. Bijvoorbeeld de weeën wegpuffen.

Misschien kan je moeder je hierin ook helpen of haar ervaring vertellen. Heeft zij al een keizersnede gehad/natuurlijke bevalling, hoe was haar bevalling en wat werkte voor haar wel/niet en wat vind zij fijn. Dan kun je het met haar bespreken en is weer anders dan een gynaecoloog. 

Dus ik zou zeker er met zulk soort mensen over praten en advies vragen. Die kunnen je echt verder helpen.

Ook zou ik goed nadenken over wat je wel of niet fijn vind of zou willen bij je bevalling. Wat voor pijnstiller en misschien een soort geboorteplan. En je kan nadenken en bespreken wat er gebeurd bij een keizersnede. En ook over dingen als de ruggenprik.

Het beste is dus denk ik om voor je bevalling informatie te verzamelen en dat je voor jezelf weer wat de verschillende soorten beval methoden inhouden. En waar je tegen op ziet of wat je angsten zijn. Dan kunnen de mensen die je helpen daar rekening mee houden en je helpen, want daar zijn ze voor.

Ik hoop dat dit een beetje een antwoord is en als je nog dingen hebt, hoor ik het wel!

Xx Simply Me

( Je kan ook op internet kijken, maar let wel op de betrouwbaarheid van de site en je zult dan vast wel van over horror bevallingen lezen, dus denk daar goed over na)

Hey Mara123,

Als eerste zou ik zeggen bespreek dit met je gynaecoloog of eventueel je huisarts. Zeker de gynaecoloog heeft er specifiek voor gestuurd en er heel veel verstand van. Je kunt bespreken dat je graag natuurlijk wilt bevallen en dat je op zou zien tegen een eventuele keizersnede. Zij/hij kan je er alles over uitleggen en je kan ook alles vragen. Daar zijn die mensen voor.

Ook zou je voor de bevalling een cursus gaan doen, waarin je leert wat er allemaal gebeurt tijdens een bevalling en hoe je daar mee om kan gaan. Bijvoorbeeld de weeën wegpuffen.

Misschien kan je moeder je hierin ook helpen of haar ervaring vertellen. Heeft zij al een keizersnede gehad/natuurlijke bevalling, hoe was haar bevalling en wat werkte voor haar wel/niet en wat vind zij fijn. Dan kun je het met haar bespreken en is weer anders dan een gynaecoloog. 

Dus ik zou zeker er met zulk soort mensen over praten en advies vragen. Die kunnen je echt verder helpen.

Ook zou ik goed nadenken over wat je wel of niet fijn vind of zou willen bij je bevalling. Wat voor pijnstiller en misschien een soort geboorteplan. En je kan nadenken en bespreken wat er gebeurd bij een keizersnede. En ook over dingen als de ruggenprik.

Het beste is dus denk ik om voor je bevalling informatie te verzamelen en dat je voor jezelf weer wat de verschillende soorten beval methoden inhouden. En waar je tegen op ziet of wat je angsten zijn. Dan kunnen de mensen die je helpen daar rekening mee houden en je helpen, want daar zijn ze voor.

Ik hoop dat dit een beetje een antwoord is en als je nog dingen hebt, hoor ik het wel!

Xx Simply Me

( Je kan ook op internet kijken, maar let wel op de betrouwbaarheid van de site en je zult dan vast wel van over horror bevallingen lezen, dus denk daar goed over na)

Dankjewel! En wat weet je veel zeg!! 

Ik ga wel even een afspraakje maken bij de gynaecoloog. 

Mijn moeder heeft zeker wat bevallingen mee gemaakt. 

Ik ben zelf de oudste van alle!

Ik ben zelf zestien, mijn zusje is 13 geworden. 

Ik heb ook een broertje van 5 en een zusje van 2. 

En dan krijg ik nu nog een broertje/zusje erbij. 

Ik ben zelf op de natuurlijke manier geboren, mijn zusje van dertien ook! 

Mijn broertje werd geboren via een keizersnede, mijn moeder vond het verschrikkelijk! Ze is net zoals ik🤣

Ze haar prikken en operaties... 

Ze hoopte dat mijn jongste zusje (2) niet geboren werd via een keizersnede maar dat gebeurde helaas wel... 

Nu hoopt ze opnieuw dat het niet gaat gebeuren. 

Maar ze gaat me zeker steunen ook al word het een keizersnede, ze gaat me vasthouden en me helpen. 

Ik heb al een geboorte plan gemaakt... 

En ik ga vanaf 26 oktober naar een zwangerschap cursus dus daar ga ik meer leren. 

Mijn moeder gaat ook dus dat voelt prettiger. 

We hebben besloten om het ziekenhuis in te lichten over onze angsten. 

Ik denk dat mijn vragen hier op beantwoord zijn... En anders open ik weer een nieuwe topic😉

Ik ga ook maar even op de site kijken! 

Dankjewel!!! 

Groetjes Mara 

Reageer