Skip to main content

Hoi, ik ben een meisje van 16 en ik ben heel erg onzeker over mijn lichaam en gewicht. Hierdoor wilde ik gaan afvallen eerst at ik gewoon normaal en gezond, maar dat is doorgeslagen in dat ik bijna niks meer eet op een dag. Ik hou mijn calorieën ook streng bij maar ik ben nu best bang geworden om te eten omdat ik bang ben om aan te komen, heeft iemand tips?

Heyy @chickaaa ,

Je kan het beste naar de huisarts, die kan je dan bv naar een diestist en psycholoog doorverwijzen.

Hoeveel weeg je nu, en hoelang ben je? Probeer wel echt meer te gaan eten, als je teveel afvalt ga je je echt heel slecht voelen, en moet je sowieso weer aankomen om je weer beter te voelen, je kunt dus nooit langdurig een te laag gewicht hebben.


Hoi @chickaaa ,

Heel  goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Mariska, De Kindertelefoon 


Reageer