Skip to main content

hey hey iedereen ik moet morgen dus voor de 2e keer naar de gynaecoloog nadat ik woensdag voor de eerste keer ben geweest. ik ben dus een meisje van 14 en ben omdat ik mijn ongesteldheid super hard en pijnlijk heb naar de huisarts geweest en die heeft me dus doorverwezen naar de gynaecoloog. ik ga nu dus naar de gynaecoloog van mijn oudere zus en toe n zij de eerste keer was gegaan was ze al ontmaagd enzo ik bend datdus nog niet en woensdag stelde hij dus zo een paar vragen en ik had de indruk da hij zig ni veel aantrekt van de patient en best rude is. ik vroeg dit aan mijn zus en zij zei da hij maar gewoon doet en idd niet veel rekening houdt met het gevoel van de patient… ik moet morgen dus een uitstrijkje laten nemen, bloed laten prikken en een voledig inxendig onderzoek+ inwendoge echo maar allemaal nog als maagd en ik krijg ni eens een mini tampon in… ik vermelde dat woensdag ook en hij zei ja maar dan duwen we gwn wat harder en voel je het iets meer… nu ben ik echt bang helpppp plssssssss reageer ik heb tips nodig ervaringen hoe het voelt enzo

ik ben ook super bang voor dat bloedprikken aangezien dat bij mijn zus ook  niet vlotjes ging

 

Hoi @Api10 

Wat vervelend dat je zoveel last hebt van jouw menstruatie. We begrijpen dat zo’n medisch onderzoek spannend en belastend is. Je mag als minderjarige altijd iemand meenemen naar een onderzoek, zoals je moeder.. Je mag ook om een andere arts vragen, als dat mogelijk is dan houdt het ziekenhuis daar rekening mee.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Sterkte! Groetjes, Mariska


Reageer