Bang om aan te komen

  • 5 July 2018
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heey
Ik heb een hele tijd heel weinig gegeten, ging calorieen tellen en viel hard af. Maar ik wil zo graag weer normaal kunnen eten. ik ben alleen zo bang om aan te komen..... Kunnen jullie me tips geven.
Ook heb ik een hele erge bewegingsdrang als ik niet geneog bewogen heb voel ik me nog dikker.
Praten kan ik hier niet met mn ouders over want zij proppen mij helemaal vol met eten wat ik probeer te vermijden.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?!?!

1 reactie

Hoi!

Je wilt graag weer normaal kunnen eten. Daarnaast heb je bewegingsdrang.
Misschien helpt het naar de huisarts te gaan, zodat die je tips kan geven i.v.m. eten. Dat je hard afgevallen bent en heel veel aandacht besteedde aan calorieën, zorgt ervoor dat ik me een beetje zorgen maak om jou. Dat je weer naar een normaal eetpatroon wilt is een goede stap. Je huisarts kan je helpen met bepalen wat een goed gewicht voor jou zou zijn, zodat dat je doel kan worden. Daarbij kan je huisarts je vast advies geven i.v.m. welke voeding je best eet om tot een gezond gewicht te komen en te blijven.

Met je ouders praten gaat niet, want die proppen je vol met eten. Volproppen is inderdaad niet de juiste methode. Drie maaltijden per dag, eventueel een gezond tussendoortje, en genoeg drinken volstaan. Zorg dat je de nodige voedingsstoffen, zoals vitamines, vezels en suikers binnenkrijgt.

Groetjes
x

Reageer